یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
برزگر خبر داد:

افزایش ۷۴ درصدی واردات از گمرکات گیلان

۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۴:۰۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان بیش از معادل یک میلیون و ۹۴۰ هزار تن و به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون دلار بود، گفت: این میزان واردات نسبت به سال گذشته ازحیث ارزش دلاری ۴۹ درصد و از نظر وزنی ۷۴ درصد افزایش داشته است.

صادق برزگر اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و ۹۴۰ هزار و ۵۳۴ تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۹۹۸ دلار بود.

برزگر تصریح کرد: این میزان واردات نسبت به سال گذشته از حیث ارزش دلاری ۴۹ درصد و از نظر وزنی ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اقلام وارداتی شامل کالاهای اساسی غلات (جو و ذرت دامی)، گوشت و روغن اختصاص یافته، افزود: از دیگر کالاهای وارداتی چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن را می‌توان نام برد.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: این اقلام ازکشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس و ...  از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص شده اند.

برزگر در ادامه با اشاره به آمار صادرات طی این مدت گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری در مجموع به وزن ۸۸۸ هزار و ۳۳۸ تن کالا به ارزش ۵۳۷ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۳۸۷ دلار بود.

وی افزود: اقلام صادراتی شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، مفتول مسی، محصولات شیمیایی، محصولات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و... از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: صادرات در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی هفت درصد افزایش و به لحاظ ارزش ریالی ۳۴ درصد و از نظر ارزش دلاری هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

برزگر در خصوص ترانزیت خارجی تاکید کرد: طی این مدت میزان ترانزیت خارجی مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۷۶۱ هزار و ۴۹۷ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۲ درصد افزایش داشته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان