سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | ایلان ماسک پس از انتقاد از کیفیت خروجی سیستم آموزشی آمریکا، قصد دارد تا با ساخت دانشگاه خود «تحصیلات در بالاترین سطوح» را ارائه دهد.

احتمالاً شما هم با ما هم عقیده‌اید وقتی می‌گوییم که ایلان ماسک، مغز متفکر پشت تسلا و اسپیس‌ایکس، هر طور شده راهی برای حضور در تیتر اخبار پیدا می‌کند؛ این‌بار، میلیاردر پرحاشیه‌ی دنیای فناوری با تأسیس دانشگاه خود در ایالت تگزاس، سیستم آموزشی ایالات متحده را به مبارزه می‌طلبد.

طبق گزارشی از بلومبرگ، ایلان ماسک حدود ۱۰۰ میلیون دلار به یک سازمان خیریه با نام The Foundation کمک کرده است یک مدرسه‌ برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا دبیرستان در شهر آستین ایالت تگزاس احداث کند. این مدرس با تمرکز بیش‌تر روی مباحث علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضی، «تحصیلات در بالاترین سطوح» را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

طبق سندهای مالیاتی تکمیل شده توسط خیریه‌ مذکور، مدرسه‌ی مورد بحث قصد دارد بدون شهریه باشد؛ اما حتی در صورت نیاز به شهریه، بورسیه‌هایی را به واجدان شرایط ارائه می‌دهد.

مدرسه‌ی ماسک در ابتدا کارش را با حدود ۵۰ دانش‌آموز شروع خواهد کرد؛ اما در نهایت برنامه دارد تا با کسب مجوز‌های لازم، به یک دانشگاه تمام عیار تبدیل شود.

برنامه‌های ایلان ماسک را می‌توان به نگرانی‌های او درباره‌ی افت کیفیت سیستم آموزشی ایالات متحده مرتبط دانست؛ او روز دوشنبه در اظهار نظری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از «افت قابل تأمل سطح توانایی» فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایالات متحده انتقاد کرده بود.

این اولین ماجراجویی ماسک در بحث آموزشی نیست؛ او پیش‌تر در سال ۲۰۱۴، یک مدرسه‌ی خصوصی کوچک برای فرزندان کارکنان اسپیس ایکس و تسلا ساخته بود که به جای تمرکز روی نمره‌دهی‌های مرسوم، روی توانایی‌های فردی هر یک از دانش‌آموزان تمرکز می‌کرد.

همچنین، طبق گزارشی از وال‌ استریت‌ژورنال در اوایل سال جاری، ماسک درباره‌ی علاقه‌ی خود برای راه‌اندازی مدرسه‌ای به سبک مونته‌‌سوری در اسنیل بروک، شهر شرکتی که این میلیاردر در باستروپ ایالت تگزاس می‌سازد، ابراز علاقه کرده بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان