جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

حکایت گیلان | رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن مرغ مصوب در این استان، گفت: در مقایسه با ماه گذشته میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ها ۱۰ درصد افزایش داشته است.

«چرا گوشت مرغ در شهر رشت کمیاب شد؟»

«این روزها مشکلات ناشی از کمبود عرضه مرغ در عمده و خرده‌فروشان مشکل دیگری را بعد از مشکل نایابی نان به زندگی شهروندان رشتی افزوده است، مرغ در بازار برای عموم در دسترس نیست و به یک طلای نایاب تبدیل شده است و ...».

توزیع بیش از ۱۰ هزار تن مرغ مصوب در بازار گیلان

مسعود الماسی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار در استانداری گیلان با اشاره به توزیع مرغ در گیلان اظهار کرد: از ابتدای طرح ستاد تنظیم بازار ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن مرغ مصوب در گیلان توزیع‌شده و میانگین ۱۰۰ تن توزیع به ۱۷۵ تن رسیده است.

وی با اشاره به افزایش جوجه ریزی در مهرماه امسال گفت: میزان جوجه ریزی در مهرماه امسال به ۹ میلیون قطعه رسیده که نسبت به سال گذشته دو درصد و نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه مقدار توزیع مرغ در گیلان ۲۴۹ تن بود که هم‌اکنون به ۲۹۵ تن رسیده تا کمبودها جبران شود، تصریح کرد: روند رو به رشد کشش‌پذیری بازار همچنان وجود دارد و به نظر می‌رسد بخشی از تولیدی که در بازار توزیع می‌شود از استان خارج می‌شود.

الماسی با بیان اینکه ۴۶۰ تن گوشت مرغ، ۱۴ تن گوشت قرمز و ۳۳ هزار تن جو در انبارهای شرکت پشتیبانی گیلان ذخیره‌شده است، افزود: ۵۳ هزار و ۸۰۳ تن جو نیز توسط بخش خصوصی ذخیره‌شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان