یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندر انزلی گفت: مهدی پوررهنما و مریم عبدالله‌پور با شکست رقیبان خود در رقابت‌های پاراگرندپری منچستر توانستند سهمیه حضور در پارالمپیک تکواندوی پاریس را کسب کنند.

مجید ستوده اظهار کرد: مریم عبدالله‌پور در وزن منهای ۴۷ کیلوگرم دور نخست «ایکینچی» از ترکیه را ۳۲ بر ۱۹ شکست داد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف «ایساکووا» حریف سنتی خود از ازبکستان رفت و مطابق مسابقات گذشته برابر وی این بار ۲۴ بر ۳ پیروز شد و به فینال رسید.

ستوده تصریح کرد: عبدالله‌پور در دیدار نهایی مقابل «آنجلیکا اسپینوزا» نفر اول پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در نهایت شایستگی با کسب نتیجه ۱۵ بر ۵ به برتری دست یافت و ضمن کسب نشان خوش‌رنگ طلا، راهی پارالمپیک پاریس شد.

ستوده تصریح کرد: مهدی پوررهنما در اولین مبارزه «شونسوکو» از ژاپن را ۳۲ بر ۲ از پیش روی برداشت. «فاتح چلیک» نماینده ترکیه به دلیل مصدومیت در مبارزه نیمه نهایی حاضر نشد تا پور رهنما راهی دیدار نهایی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی گفت: نماینده کشورمان در مبارزه برای کسب مدال طلا ۱۷ بر ۱۰ برابر «علیکلوو» از ازبکستان به برتری دست یافت و ضمن به دست آوردن دومین نشان طلای ایران در این رویداد، با کسب امتیازات لازم بلیت پارالمپیک پاریس را برای خود کسب کرد.

گفتنی است مسابقات پاراتکواندو گرند پری منچستر انگلیس جمعه دهم آذرماه با حضور ۷۱ تکواندوکار از ۲۲ کشور به میزبانی انگلستان در سالن «آرنا» شهر منچستر برگزار شد و نهایتاً تیم ملی کشورمان در این مسابقات با ۵ نماینده موفق به کسب ۴ نشان ارزشمند طلا و چهار سهمیه پارا المپیک پاریس شد.

 
 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان