پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
طاهر اکوانیان :

چطور تاب می آوریم این همه گرانی را!؟

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۲ چاپ

بعد که قیمت اجناس گران شده کمی پایین آمد به راحتی تاب می‌آوریم و این درد و گرانی را پایانی نیست. بله ما تاب می‌آوریم چون پشت سر هم و به نوبت اقلام مختلف گران می‌شوند و از سبد غذایی تا اطلاع ثانوی حذف می‌شوند.

به گزارش حکایت گیلان | از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد، ‌‌‌‌«عرضه مرغ به قیمت مصوب به عدد معقولی رسیده است و تخم‌مرغ واحدهای بسته‌بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده می‌شود‌‌‌‌». این حرف‌ها و سخنانی از این دست حداقل در سال گذشته بارها تکرار شده و بعد از یک روز از توزیعی که وعده داده می‌شود- و به اندازه یک وعده یک خانواده هم نیست- دوباره قیمت‌ها با جهشی بیشتر از قبل چنان از تصور فراتر می‌روند که ما مات و مبهوت و عاقبت ملتمسانه دعا می‌کنیم به قیمت روز قبل از توزیع برگردند.

بعد که قیمت اجناس گران شده کمی پایین آمد به راحتی تاب می‌آوریم و این درد و گرانی را پایانی نیست. بله ما تاب می‌آوریم چون پشت سر هم و به نوبت اقلام مختلف گران می‌شوند و از سبد غذایی تا اطلاع ثانوی حذف می‌شوند. اقلام هم گویا مثل همین ویروس این روزها هوشمندانه گران می‌شوند، چرا که تا بخواهیم از درد گران شدن چند جنس بنالیم و عادت کنیم، با خبر می‌شویم که در همان مدت اجناسی که فکر می‌کردیم دیگر گران نمی‌شوند باز گران شده‌‌‌‌اند.
گاه معاون وزیر صنعت درباره وضعیت تامین روغن خوراکی می‌فرماید که ‌‌‌‌«بازرسان در واحدهای تولید روغن حضور دارند و محور بازرسی آن‌ها نیز مراکز تولید، انبارها، بنکداری‌ها و شرکت‌های پخش تعیین شده است‌‌‌‌» و‌ گاه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به ورود ستاد تنظیم بازار به قیمت موز، افتخار می‌دهد و تاکید می‌کند: ‌‌‌‌«مقرر شده تا تمام موزهای موجود در بنادر ترخیص شوند و همچنین کسانی که در طول سال ۹۹ صادرات سیب داشتند، امکان واردات موز داشته باشند و امیدواریم با تدابیر این نهاد قیمت‌ها تعدیل شود‌‌‌‌».

این سخنان هم به نوبت و طی فرآیندی برنامه‌ریزی شده بیان می‌شود که هم خدای ناکرده مسئولان زیاد برای صحبت‌هایشان انگشت‌نما نشوند و هم مردم سرگردان و آشفته رمقی برایشان نماند که متوجه تنوع پاسخگویی شوند. ما این گونه تاب می‌آوریم چون مسئولان نمی‌گذارند جای خالی وعده‌ها و پاسخگویی‌ها دیده شود و مرتب ما را از حال و روزمان با خبر می‌کنند.

منبع :روزنامه همدلی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان