جمعه, 14 اردیبهشت 1403
جمعه, 14 اردیبهشت 1403
مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

افزایش تعداد اقلام داوریی تحت پوشش بیماران دیابتی

۱۴۰۲/۰۹/۰۹ ۱۶:۳۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | دکتر محمود عاطف راد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار صدا و سیما گفت: برای حمایت و کاهش دغدغه‌های بیماران دیابتی در حوزه درمان و پرداخت هزینه دارو‌ها ، ۳۲ کُد ژِنِریک از دارو‌های این بیماران مانند داپا گلی فلوزین و ترکیب آن با متفورمین، اِمپاگلی فلوزین و ترکیب آن با متفورمین و لینگا گلیپ تین و ترکیب آن با متفورمین تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این، این ترکیبات دارویی در داروخانه‌ها به قیمت آزاد به بیماران دیابتی فروخته می‌شد، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه دارو ، (۲ و نیم برابر سهم بیمار) را بیمه سلامت گیلان و بقیه را خود بیمار پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: بیماران برای برخورداری از این مزایا، به اداره‌های بیمه سلامت شهرستان خود و یا میز‌های خدمت این اداره کل مراجعه کنند تا اسامی آن‌ها در سامانه الکترونیک بیمه سلامت نشان دار شود.

دکتر محمود عاطف راد افزود: افزایش میزان پوشش و تعهد بیمه سلامت برای خرید انواع انسولین ، نوار ، سوزن و دستگاه‌های گلکومتر و همچنین درمان عوارض دیابت مانند درگیری چشم از دیگر تلاش‌های بیمه سلامت برای کاهش دغدغه‌های بیماران دیابتی است.
در حال حاضر ۲۳ هزار بیمار دیابتی در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند و در سامانه الکترونیک این بیمه نشان دار شده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان