چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | مراسم ۱۳ آبان بدون راهپیمایی و به شکل اجتماع با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه روز گذشته ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: برگزاری هر گونه همایش، یادواره و جشنواره صرفا با أخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است.

او با بیان اینکه در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی راهپیمایی برگزار نمی‌شود، افزود: اما اجتماع در میدان شهدای ذهاب و نیز مراکز شهرستان‌ها در محیط‌های باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

استاندار گیلان به گذشت افزون بر ۸ ماه از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات موثر و ارزشمند در زمینه مقابله با این بیماری در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است مردم و مسئولان به این مسئله توجه کنند که همچنان کار‌های بزرگی به ویژه با تغییر فصل و بیماری‌های شایع در فصل‌های پاییز و زمستان، پیش رو داریم.

زارع با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، تشکیل اجتماع‌های انسانی از عمده‌ترین علل شیوع کرونا است، ادامه داد: انتظار می‌رود مردم در ایام خجسته ماه ربیع الاول نیز در برگزاری جشن‌ها و مراسم در اجرای شیوه نامه های تدوین شده، همراهی داشته و از شکل گیری تجمع در محیط‌های بسته پرهیز کنند.

او با اشاره به اینکه عادی انگاری شرایط، از خطراتی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم، گفت: لازم است رعایت شوه نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان جدی گرفته شود.

استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت‌ها از اصناف، ادارات و اماکن پرتردد تأکید و اضافه کرد: ضمن آنکه اصناف قانونمند تشویق می‌شوند، باید با آن دسته از افرادی که توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها ندارند، براساس قانون برخورد و حتی تا توبیخ کارکنان و یا تعطیلی آن واحد صنفی نیز پیش روند.

زارع همچنین بر ضرورت انجام ثبت نام دانشجویان به صورت غیر حضوری در تمامی دانشگاه‌های استان تأکید و تصریح کرد: شناورسازی ورود و خروج کارکنان اداره‌ها و نهاد‌ها و شناسایی کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا برای انجام دور کاری، در دستور کار است.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان