شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

ضرورت تشدید نظارت بر مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۱۰:۳۰ چاپ

 حکایت گیلان | رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نظارت و بازرسی از مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر باید تشدید شود، گفت: نظارت و بازرسی از مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر باید مستند، گروهی و با هدف اصلاح و رفع نواقص باشد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در پنجمین نشست کمیته درمان وحمایتهای اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه از جمله برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، اظهار کرد: درمان بیماری‌های حوزه اعتیاد صرفاً با اقدامات دستوری ممکن نیست و باید اقدامات با پشتوانه فرهنگی اجتماعی و علمی باشد.
 
وی با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات در مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر، افزود: تصدی‌گری مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر بسیار حساس است و لازم است تولیت آن به افراد ذیصلاح با حساسیت بیشتری واگذار شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نظارت و بازرسی از مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر باید تشدید شود، گفت: نظارت و بازرسی از مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر باید مستند، گروهی و با هدف اصلاح و رفع نواقص باشد.
 
گفتنی است در این نشست هر کدام از اعضای کارگروه، گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین نیازمندیهای لازم برای ارتقای خدمات درمانی و اجتماعی به مددجویان ارایه کردند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان