شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | اعتماد نوشته است: اخبار مربوط به انتصاب پرویز فتاح به عنوان رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جدی شده تا آنجا شائبه تقویت جایگاه سیاسی او احتمال حضور وی به عنوان رئیس جمهور در آینده نزدیک را تقویت کرده است. محمد مخبر معاون اول فعلی رئیس جمهور 14 سال در این سمت قرار داشت. 

این روزنامه در گزارشی در این رابطه نوشته است: 

* یک هفته گذشته اخبار مربوط به انتصاب چند چهره سیاسی در نهادهای مهم اقتصادی و سیاسی مکررا تکرار شده است؛ پرویز فتاح و حسین دهقان به ترتیب مسوولیت ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان را برعهده خواهند گرفت.

* باتوجه به تکرار این گمانه‌زنی در رسانه‌های رسمی به نظر می‌رسد حداقل انتصاب فتاح در این زمینه قطعی شده است. با این وجود فارغ از صحت نهایی این خبر فتاح شخصیتی درخور توجه در زمین بازی سیاسی در چهار دهه گذشته بوده است.

* چهره‌ای که به واقع کارنامه‌ای با خطوط کمرنگ در حواشی سیاسی دارد اما به‌رغم برچسب‌های پررنگ در نزدیکی به چهره‌ها و تشکل‌های سیاسی، حداقل در دو دهه گذشته در مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور مسوولیت گرفته و بعضا نامش نیز در گمانه‌زنی های انتخاباتی مطرح شده است.

* طرح نام فتاح به عنوان یکی از گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخابات سال 1400 هم تکرار شد.

* نکته قابل توجه اینکه به‌رغم تکرار اسم او به عنوان یکی از کاندیداها اما در آذرماه سال 1399 خبری بر این مبنا منتشر شد که فتاح به دلیل دیدار و تماس با خاتمی از لیست اصولگرایان خط خورده است.

* رفتن فتاح به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) البته تغییر مهمی در زندگی سیاسی وی تلقی می‌شود.

* انتصابی که ممکن است در کنار تاکید برخی اصولگرایان بر یک دوره‌ای کردن دولت رییسی این‌بار دیگر نام فتاح را از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی حذف نکند.

* یا بر خلاف نظر منتقدان اصولگرای رئیسی، فتاح در لیست سفید اصولگرایان برای دوران و سال‌های بعد باقی بماند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان