یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان |  رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان درباره جنگ اخیر بین مقاومت فلسطین و اسرائیل تلفنی گفتگو کردند.

این اولین تماس تلفنی رهبران دو کشور پس از توافق میان تهران و ریاض برای از سرگیری روابط در ماه مارس گذشته است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره این گفتگو گفت:  «در اولین تماس تلفنی بین آیت الله رئیسی و جناب محمد بن سلمان، گفتگوهای مهمی درباره فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی انجام شد. در این گفتگوی ۴۵ دقیقه ای، ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام، جنایات رژیم صهیونیستی و چراغ سبز امریکا را موجب ناامنی ویرانگر برای رژیم و حامیانش دانستند.»

همچنین خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) درباره این گفتگو گفت :  ولیعهد سعودی اعلام کرده است که «پادشاهی سعودی تلاش‌های ممکن را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف تشدید تنش‌های جاری انجام می‌دهد».

این آژانس خبری افزود: ولیعهد بر موضع پادشاهی سعودی در رد هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر طریق و لزوم رعایت اصول حقوق بشردوستانه بین المللی تاکید کرد و نگرانی عمیق خود را از جدی بودن شرایط انسانی در نوار غزه و آسیب به زندگی غیرنظامیان غزه ابراز داشت.

وی همچنین بر موضع قاطع عربستان سعودی در قبال حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از تلاش‌ها با هدف دستیابی به صلحی جامع و عادلانه که دسترسی مردم فلسطین به حقوق مشروع آنها را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان