پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | تیم الاتحاد عربستان که برای دومین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا به اصفهان سفر کرده بود، مقابل سپاهان ایران قرار نگرفت و AFC باید در مورد نتیجه این بازی تصمیم بگیرد.

بیشتر رسانه‌های سعودی مدعی شدند  که بازیکنان الاتحاد به دلیل وجود تندیس حاج قاسم سلیمانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان را ترک کرده اند. البته از آنجا که هیچ تیمی نمی تواند به صورت سرخود زمین مسابقه را ترک کند، این باشگاه در بیانیه رسمی تصمیم ناظر داوری را علت ترک زمین می‌دانند! اما باشگاه سپاهان مدعی است که بعد از ترک زمین توسط الاتحاد، داور تصمیم به لغو مسابقه گرفته است. با این حال از آنجا که تیم داوری هنگام شروع مسابقه در ورزشگاه حاضر نشد، واقعیت اعلام شده در هاله ای از ابهام قرار دارد و باید منتظر رای نهایی کمیته برگزاری مسابقات باشیم. 

پس از ترک ایران توسط تیم الاتحاد بدون برگزاری بازی، این باشگاه بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد و مدعی شد که ناظر ای اف سی این مسابقه را لغو کرده است.

در این بیانیه آمده است: پس از ورود به ورزشگاهی که بازی با سپاهان ایران در آن برگزار می‌شود، ناظر AFC اعلام کرد که این بازی برگزار نخواهد شد که با توجه به همین موضوع، کاروان تیم ورزشگاه را به مقصد فرودگاه ترک کرد.

باشگاه الاتحاد صحت این تصمیم را پیگیری کرده و از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد که حقوق باشگاه را طبق قوانین و مقررات تضمین شده حفظ کند.

سپاهان: داور با نیامدن تیم الاتحاد مسابقه را لغو کرد 

همچنین باشگاه سپاهان در مورد اتفاقات رخ داده در مورد دیدار این تیم برابر الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اطلاعیه ای صادر کرد و
 در اطلاعیه باشگاه سپاهان آمده است:« به اطلاع هواداران عزیز می‌رساند، در پی ترک ورزشگاه توسط تیم الاتحاد و اعلام لغو دیدار سپاهان ایران و الاتحاد عربستان از سوی داور مسابقه، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان لازم می‌داند توضیحاتی را ارائه نماید که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
در ابتدا لازم می‌دانیم از صبر، همت، شور و حال و هیجان فوق‌العاده مردان و زنان هوادار سپاهان که با فرهنگ مثال‌زدنی خود جلوه‌های بی‌نظیری را در ورزشگاه نقش‌جهان خلق نمودند، قدردانی کرده و ضمن دعوت از ایشان جهت حفظ آرامش، اعلام می‌داریم، کلیه حقوق مادی افرادی که بلیت این دیدار را خریداری نموده‌اند، محفوظ بوده و در وقت مقتضی جبران خواهد شد.
ورزشگاه نقش‌جهان بارها و بارها از سوی ناظران AFC، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تأیید آن‌ها قرار گرفته است، حتی در آخرین بازدید ناظران AFC پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تأیید آن‌ها رسید.
در جلسه هماهنگی مسابقه در روز یکشنبه 9 مهرماه 1402 ساعت 11 صبح نیز ورزشگاه نقش جهان برای آخرین بار جهت برگزاری مسابقه تایید و مجوز برگزاری این مسابقه در این ورزشگاه صادر شد.
باشگاه سپاهان به دلیل ترک ورزشگاه از سوی تیم الاتحاد عربستان ادله خود را برای شکایت به AFC آماده کرده و در اسرع وقت اقدام قانونی لازم را انجام خواهد داد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان