پنجشنبه, 22 آذر 1403
پنجشنبه, 22 آذر 1403
«پویش مهر» جایگزین «پرسش مهر» شد؛

درخواست رئیسی از دانش آموران: پیشرفتهای کشور را به تصویر بکشید

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۰:۵۳ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | رئیسی امسال به جای پرسش مهر، پویشی را طرح کرد که در آن دانش اموزان با پیشرفتهای کشور آشنا شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم، در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 1403-1402، با حضور در آموزشگاه شهید کمندی شهرستان بهارستان استان تهران، با بیان اینکه آموزش و پرورش ماموریت بسیار مهمی دارد و انجام این ماموریت مهم در دستان توانای مدیران و معلمان است، گفت: محور آموزش و پرورش معلم است؛ معلم علاوه بر آموزش، الگوی علمی و عملی دانش‌آموزان نیز هست.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه رفیع شغل معلمی افزود: معلمان باید قدر جایگاه رفیع خود در امر تعلیم و تربیت را بدانند و با علم‌افزایی و معرفت‌افزایی برای حفظ و ارتقای آن تلاش کنند. معلم همچنین باید تلاش کند الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان به‌خصوص در عرصه مهم تعلیم و تربیت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه مهم خانه و مدرسه و ارتباط و هماهنگی آنها در هویت‌سازی و شخصیت‌بخشی به فرزندان تصریح کرد: مدرسه کانون علم، امید، نشاط و ایمان، مرکز تحول و محور اجرای سند مهم تحول آموزش و پرورش با همت مدیران، معلمان و مربیان است، لذا جایگاه مدارس بسیار با اهمیت و حساس است.

رئیس جمهور افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

 رئیسی ادامه داد: می‌توانیم در کنار اردوهای راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی، اردوهای راهیان پیشرفت هم داشته باشیم که دانش‌آموزان و دانشجویان از طرف مدرسه و دانشگاه بروند و پیشرفت‌های کشور را مشاهده کنند و راویان، این پیشرفت‌ها را روایت کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهم که در این بازدیدها، پیشرفت‌ها را با قلم و بیان خود تصویر کرده و گزارش‌های آن را به مدرسه و معلمان محترم ارائه کنند و در مرحله بعد این گزارش‌ها برای دیگر دانش‌آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش درآید و سپس در شهرها و استان‌های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود.

 رئیسی خاطرنشان کرد: حتما این گزارشات پویش مهر وقتی با نگاه نوجوانان و جوانان ما تهیه شود، برای همه بسیار دیدنی خواهد بود. شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید قبلا چه وضعیتی داشتیم به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود مراجعه کنید و از آنها بپرسید که قبلا چه وضعیتی داشتیم و امروز در چه جایگاهی هستیم که به عنوان مثال این مدرسه به سرعت و در مدت کوتاهی برای شما آماده شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پاسخ دادن به سوال مهر از سوی دانش‌آموزان کافی نیست و آنها باید در روایت پیشرفت‌های کشور به شهر و کشور خود نیز مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: دانش‌آموزان در کنار روایت پیشرفت‌های شهر، روستا و استان محل زندگی خود در قالب پویش مهر، همچنین می‌توانند برای بهبود شرایط آموزش و پرورش و دیگر عرصه‌های کشور پیشنهادات خود را ارائه دهند و با دولت در ساختن کشور مشارکت کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه نگاه و توجه دانش‌آموزان به پیشرفت‌های شهر و روستا و استان محل زندگی‌شان موجب ایجاد احساس مسئولیت آنها در ساختن کشور می‌شود، تصریح کرد: خواست من از والدین دانش‌آموزان عزیز آن است که ارتباطات خود را با کانون مدرسه حفظ کنند چرا که رها کردن بدون نظارت دانش‌آموزان در جامعه آنها را در معرض سوءاستفاده رهزنان فکر و اخلاق قرار می‌دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان