دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | کتاب «تاریخ معاصر گیلان» شامل یادداشت‌های شادروان جهانگیر سرتیپ‌پور منتشر شد.

مدیر مسئول انتشارات گیلکان گفت: کتاب تاریخ معاصر گیلان شامل وقایع تاریخی گیلان از دوران حکومت احمد شاه قاجار، رضاشاه و اوایل سلطنت محمدرضا پهلوی است.

حکایت‌ گیلان | کتاب «تاریخ معاصر گیلان» منتشر شد

آقای محمد تقی پوراحمد جکتاجی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی نویسنده این کتاب، افزود: وی در دوران جوانی ضمن فعالیت‌های هنری در حوزه تئاتر، موسیقی و ادبیات، به نهضت جنگل و مبارزه در جبهه آزادی خواهی پیوست.

ناشر این کتاب با بیان اینکه جهانگیر سرتیپ پور به کارهای عمرانی و شهرداری و امور اجتماعی و خیریه هم رسیدگی می‌کرد، اضافه کرد: وی به وکالت و نمایندگی مجلس رسید، اما در سال ۱۳۵۰ از سیاست کنار کشید و فقط به کار تحقیق و تألیف مشغول شد.

محمدتقی پوراحمد جکتاجی گفت: انتشارات گیلکان پیش از این، ۴ کتاب دیگر شاملِ «ویژگی‌های دستوری و فرهنگ واژه‌های گیلکی»، «نام‌ها و نامدار‌های گیلان»، «ریشه‌یابی واژه‌های گیلکی و وجه تسمیه شهر‌ها و روستا‌های گیلان» و «آئین‌ها و باور‌های مردم گیلان» را از زنده‌ یاد سرتیپ‌پور منتشر کرده است. 

کتاب «تاریخ معاصر گیلان» یادداشت‌های شادروان جهانگیر سرتیپ‌پور در ۴۹۰ صفحه و با بهای ۳۳۰ هزار تومان از سوی این انتشاراتی به چاپ رسیده است.

حکایت‌ گیلان | کتاب «تاریخ معاصر گیلان» منتشر شد

زنده یاد جهانگیر سرتیپ پور در سال ۱۲۸۲ چشم به جهان گشود و آذر سال ۱۳۷۱ درگذشت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان