سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
برخلاف وعده وزیر ارشاد؛

ادامه جلوگیری از پخش فیلم به خاطر حضور برخی بازیگران

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۸:۲۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | سازمان سینمایی از نمایش فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده جلوگیری کرده است.

سازمان سینمایی در حالی از نمایش فیلم «تفریق» جلوگیری کرده است که به گفته مسئولان آن، این فیلم مجوز نمایش دارد و روزنامه اعتماد نوشته که «حواشی» ایجاد شده برای برخی عوامل فیلم، بخصوص ترانه علیدوستی مانع از نمایش آن شده و «ظرف چند ماه آینده» اکران خواهد شد.

روایت پخش‌کننده «تفریق» از جلوگیری از اکران فیلم مانی حقیقی: استعلام بازیگر و کارگردان و تهیه کننده برای صدور پروانه نمایش اضافه شده!

در حالی طی دو سال گذشته وزیر ارشاد بارها مدعی شده بود جلوی نمایش هیچ فیلمی بخاطر مشکل بازیگر یا کارگردانش گرفته نمی‌شود به نظر می‌رسد نه تنها «تفریق» از اکران تابستان کنار گذاشته شده که مجوز نمایش «عامه پسند» با بازی فاطمه معتمدآریا هم صادر نشده.

محمدشایسته مدیرعامل دفتر پخش شایسته فیلم که پخش «تفریق» را بر عهده دارد در روزهای گذشته در گفتگویش با امیرعباس صباغ در برنامه سینمامعیار با تایید این خبر گفته:«برای صدور پروانه نمایش مواردی چون استعلام بازیگر، کارگردان و تهیه کننده اضافه شده و اتفاقات کاملا لحظه‌ای است یعنی شما پروانه نمایش گرفته‌ای و تبلیغات را شروع کردی اما یک هفته مانده به آغاز نمایش فیلم، بازیگر شما کاری می کند که جلوی نمایش فیلم را می‌گیرند و به ما می گویند جلوی اینها را بگیرید اما ما که نمی توانیم از آنها تعهد مادام العمر بگیریم!

دوستان وزارت ارشاد باید هر هفته ، هر روز و هر ساعت برای تصمیمی که می خواهند بگیرند استعلام ساعتی بگیرند که مثلا فلان بازیگر در مراسم آقای آتیلا پسیانی چه لباسی پوشیده و چکار کرده یا نکرده و ... پس فلان فیلم نمی تواند این هفته اکران شود و نتیجه اش می شود مشکلی که برای فیلم «عامه پسند» پیش آمد.

من نمی توانم اختیاردار زندگی و رفتار یک بازیگر باشم، او تا زمانی که سرکار است بازیگر من است و بعد از آن من دیگر نمی توانم به او بگویم این پست را نگذار و توقع بیجایی هم هست. فکر می کنم بهتر است وزارت ارشاد همان طوری که در زمان صدور پروانه ساخت فقط با تهیه کننده طرف است در زمان صدور پروانه نمایش هم باید با تهیه کننده طرف باشد یعنی آیا تهیه کننده با سیاست های آنها همراه بوده یا نه؟ نه اینکه پرونده تمام عوامل یک پروژه را بررسی کنند و در نهایت دودش به چشم تهیه کننده برود! آقای مجید مطلبی تهیه کننده «تفریق» تمام مراحل ساخت و نمایش فیلم در جشنواره های خارجی را مطابق سیاست های وزارت ارشاد پیش برد و مانی حقیقی کارگردان فیلم به هر علتی مسیر دیگری را رفت حالا گناه مجید مطلبی چیست که فیلمش دچار مشکل شده است؟ فیلمی که از مهرماه سال پیش پروانه نمایش هم گرفته بود و هیچ مشکلی برای نمایش نداشت.

ما با همین استدلال و مساعدت دوستان وزارت ارشاد توانستیم مشکل جنگ جهانی سوم را حل کنیم اما تا امروز مشکل تفریق حل نشده»

همرسانی کنید:
وزیر فرهنگ گفتند، مشغول احداث هزار سالن سینما هستیم؛
آقای وزیر ارشاد ما زن پسریم !؟

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان