سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

ارزیابی محیط زیستی راه آهن رشت آستارا انجام شده است

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۰۹:۵۲ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ارزیابی محیط زیستی پروژه راه آهن رشت_ آستارا خبر داد و گفت: هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز محیط زیست کلنگ آن بر زمین نخواهد خورد.

به  نقل از مهر، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره پروژه راه آهن رشت آستارا اظهارداشت: صدور مجوزها از بحث‌های اساسی است و پروژه رشت آستارا ارزیابی محیط زیستی آن قبلاً صورت گرفته است و در راستای توسعه کشور توسعه درخور را مد نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات محیط زیستی هم از پشتوانه‌های تحقق شعار مهار تورم در سال جاری است، است، افزود: همکاران من گزینه‌های متعدد تونل و تک ریلی را بررسی و همه انچه همکاران ما لازم است انجام و تأیید نشود اقدامی صورت نخواهد گرفت.

سلاجقه گفت: مسأله محیط زیست مسأله تزئینی و فانتزی نیست و حضرت آقا هم به این موضوع تاکید داشته اند و دولت کنونی هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز محیط زیست کلنگ آن بر زمین نخواهد خورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بسیاری از زیر ساخت‌ها در کشور اعم از توسعه اقتصادی صورت نگرفته و این موضوع به توسعه یافتگی نیاز دارد. میثاق کلی دولت در تحقق این مسأله است و کمترین جلسه است که موضوعات محیط زیستی در مبحث توسعه یافتگی آن مطرح نباشد.

وی بیان داشت: ۲۰۰۰ خانه محیط زیست سال گذشته راه اندازی و اکنون در حال توسعه است. ۲۴۰۰ روستا در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته و مردم در تصمیم گیری ها نقش دارند و با بنیاد مسکن جلسه و ۲۴۰۰ روستا را اولویت بندی که چه طرح‌های با شاخص‌های محیط زیستی صورت گیرد و در معیشت پایدار هم به این موضوع توجه داریم.

سلاجقه اعلام کرد: بودجه محیط زیست برای سال جاری حدود ۶۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و ۱۸ هزار میلیارد تومان هم بودجه دستگاه‌های دیگر در حوزه محیط زیست است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد پسماند در استان‌های شمالی گفت: برای دولت و قوای سه گانه حائز اهمیت است و موضوعات بررسی شد و ستاد پسماند به نحو مطلوب در حال برگزاری است. عدم ورود پسماند و ایزوله کردن، جلوگیری از عدم نشت و مساله پساب قابل استفاده برای کشاورزی از مسائل مورد توجه است. شهرداری رشت هم باید به تکالیف خود عمل کند و تغییرات مدیریتی در شهرداری رشت از جمله دلایل بروز مشکل است.

وی گفت: مکان یابی برای دفع پسماند در استان‌های شمالی مورد توجه است و این موضوع پیچیدگی خاص خود را دارد و اقدامات در دستور کار است و برنامه برای زباله سوزی داریم.

سلاجقه در مورد ماجرای دستگیری دو مدیر محیط زیستی گفت: از دستگاه‌های اقدام کننده باید سوال کنید وظیفه دولت فساد تیزی است. آن دو نفر اکنون آزاد و مشغول کار هستند از دستگاه‌های مربوطه شکل و فرآیند دستگیری را سوال کنید از نظر ما فرآیند دستگیری درست نبود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان