جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
اخبار ضدونقیض از سرنوشت فرش های سعد آباد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف،خبر ناپدید شدن فرش های سعدآباد را تکذیب کرد

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۸:۵۷ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | مسعود سپهرزاد از کاهش 80 تا 85 درصدی صادرات فرش دستباف در سال گذشته خبر داد و افزود: تقاضا از سوی مشتریان خارجی برای خرید فرش دستباف ایرانی کاهش پیدا کرد است چراکه نوسان‌های نرخ دلار در قیمت نهایی محصول تاثیر و قیمت آن را دو برابر افزایش داده است؛ به عنوان مثال خرید فرشی که سال گذشته برای خریدار خارجی هزار دلار تمام می‌شد امسال باید برای خرید آن حداقل 2 هزار دلار هزینه کند و این افزایش نرخ برای خریدار خارجی منطق ندارد.

سپهرزاد خبر ناپدید شدن فرش‌های موزه سعدآباد را تکذیب کرد و اضافه کرد: فرش‌ها از کاخ سعدآباد به موزه فرش ایران در چهارراه فاطمی انتقال داده شدند؛ و اظهارنظر وزیر پیشین درباره بی‌ارزش بودن این فرش‌ها ریشه در ناکاربلدی و بی‌سوادی وی دارد. من در سفری که به ایتالیا داشتم در یکی موزه‌های آنجا یک خط را نمایش می‌دادند و یک کارشناس ساعت‌ها درباره آن خط که داوینچی آن را کشیده است برای گردشگران سخن می‌گفت و گردشگران برای دیدن آن باید حداقل 25 یورو هزینه می‌کردند.

وی تاکید کرد: دیدن فرش‌های ایرانی 5 متری که 500 سال پیش بافت شده‌اند بدون تردید حس و حال خوب برای گردشگران ایجاد می‌کند اما متاسفانه نمی‌خواهند و تمایل ندارند که بازار فرش دستباف رونق بگیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان