جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم عنوان کرد اختصاص سیم کارتی خاص برای دسترسی بهتر گردشگران خارجی به برخی پلتفرم‌های محدود شده است.

مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های نوری قزلجه:

برای مردم و نمایندگانشان در مجلس روشن نیست که بالاخره وزیر ارتباطات این دولت در حوزه ارتباطات و اینترنت اختیاری دارد یا خیر؟ چرا که مکررا با اظهارنظرهای غیرعملیاتی دیگران عصبانیت مردم از وضعیت فعلی تشدید می‌شود.
آقای وزیر در طول دوره وزارت خود قول‌هایی دادند و متعهد شدند که با گذشت زمان این قول‌ها و تعهدات عملی می‌شود. به طور مثال روشن‌ترین این وعده‌ها رفع محدودیت‌های اینترنت و مقابله با فیلترینگ بود اما نه تنها این تعهدات عملی نشد بلکه حالا صحبت از برداشتن این محدودیت برای گردشگر خارجی و ادامه آن برای مردم خودمان می‌شود.
ما مخالف تدوین سیاست‌هایی در راستای افزایش جذب گردشگر خارجی و تقویت صنعت توریسم کشور نیستیم اما اگر فیلترینگ بد است و خودشان آن را محدودیتی برای یک گردشگر می‌دانند، چرا بر مردم خودمان روا می‌دارند.
تدوین و طراحی سیم کارت بدون فیلتر اینترنت برای گردشگران خارجی بخشی از ایده «اینترنت طبقاتی» است و این داستان‌ها در ادامه اینترنت طبقاتی و تبعیض است و خاطره کاپیتولاسیون را در ذهن ایجاد می‌کند.
این اقدام و تصمیم در عمل می‌گوید که آزادی دسترسی به اینترنت برای خارجی‌ها خوب است و برای مردم خودمان بد است. کجای کار ایراد دارد که این‌گونه با مردم خودمان رفتار می‌کنند؟ این برخوردها در شان مردم ایران نیست که بگوییم فضای گسترده‌ای برای مردم خودمان فیلتر می‌کنیم اما برای گردشگر خارجی باز است.
چطور وقتی یک ایرانی به خارج از کشور می‌رود به او سیم کارت همان کشور و در شرایطی که مردم معمول آن کشور استفاده می‌کنند، داده می‌شود اما در کشور خودش از اینترنت آزاد بی‌بهره است و به گردشگر خارجی هم اینترنت بدون فیلتر ارائه می‌شود؟!
به جای این همه داستان چیدن، فکری به حال برداشتن فیلترینگ کنند. البته اگر آقای وزیر اختیاری از خودش در این وزارتخانه دارد و باز هم در این مورد همانند بسیاری از ابهامات و سوالات دیگر، پاسخ «در دست من نیست» و «از جای دیگر تصمیم گرفته شده» نمی‌دهد!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان