جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
لااقل از خود «رئیسی» فردی جوانتر انتخاب می شد؛

فلسفه انتصاب فردی هفتاد ساله در پارک علم و فناوری گیلان چیست!؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۲:۵۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | به تازگی با حکم وزیر علوم، عبدالله حاتم زاده متولد 1333 به ریاست پارک علم و فناوری استان گیلان منصوب و جانشین علی باستی متولد 1352 شده است. هرچند رئیس جدید سابقه ریاست دانشگاه گیلان و استادی این دانشگاه را دارد، ولی هرچه فکر می‌کنیم بزرگترین مشخصه وی برای این پست چیزی جزء حمایتهای انتخاباتیش از دولت جدید نبوده است و سوال این است یعنی در بین حامیان دولت جدید یک فرد جوانتر با رزومه علمی مناسب نبود که فردی را انتخاب کرده اند که از رئیس جمهور نیز شش سال پیرتر است؟ جالب است حکم او هم توسط محمد سلیمانی قائم مقام وزیر اعطاء شد که هم سن و سال ایشان است. هر دو نفر عکس معارفه در مجموع بالغ بر 140 سال سن دارند و قرار است در مورد جوانان تصمیم گیری کنند!

پارک علم و فناوری به منظور ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسسات متکی بر علم و دانش تشکیل شده و جامعه هدف آن جوانان هستند. یعنی قرار است یکی از معدود ارگان‌های دولتی درباره جوانان هم توسط پیرمردان بازنشسته اداره شود. دیگر قرار است این افراد چه نوآوری جدیدی را ارائه دهند که پیش از این شکل نگرفته است؟

 یعنی گیلان دیگر قحط الرجال شده که هنوز دایره انتصاباتش محدود و پیر است؟ کاری هم نداریم که دایره انتصابات جوانان هم به  برخی دانشگاه های خاص مثل امام صادق برمی‌گردد. ولی در گیلان که انتصابات به جای نوآوری هنوز در محدوده روابط انتخاباتی و سن و سال و پیشکسوتان می‌گذرد. اگر آقای حاتم‌زاده تجربه بالایی داردحالا دیگر باید مشاور وزیر علوم می‌شده، نه اینکه پست دیگری را تجربه کند که از لحاظ همترازی پایین تر از پست ریاست دانشگاه گیلان نیز هست. این فلسفه انتصابات را یکی به ما توضیح دهد، شاید جوانان بدانند که چه وقت قرار است از آنها استفاده شود.  حضرات که درباره سیاستگذاری جوانی جمعیت صحبت می‌کنند کاش یک مصوبه ای در مورد جوانی مدیریت هم داشتند که این قدر نارضایتی ایجاد نشود. آیا مساله دومی برای جوان امروزی مهم‌تر نیست؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان