شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
در خانه فرهنگ گیلان؛

انجمن عکاسان گیلان، میزبان پیشکسوتان عکاسی+تصاویر

۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۰۹:۱۷ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | نشست عکاسان گیلان به همت انجمن عکاسان گیلان در خانه فرهنگ گیلان سه‌شنبه 2 خرداد با حمایت مجموعه فروشگاه کانن پرشیا برگزار شد. در این مراسم بسیاری از عکاسان به نام استان و فعالان این حوزه حضور داشتند.

به نقل از روابط عمومی انجمن عکاسان، در این روز گرم خردادی الوند رضازاده – رئیس انجمن عکاسان گیلان – ابتدا گزارشی از روند تغییر ثبت انجمن عکاسان و نیز فعالیت انجمن در دوره کرونا داد. انجمن عکاسان رشت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز نمود هرچند در دو سال همه‌گیری کووید 19، انجمن کم کار شده بود ولی موفق شدیم ثبت انجمن عکاسان گیلان را نهایی کنیم و اکنون فصل جدیدی از فعالیت انجمن آغاز شده است. پس از صحبت ایشان فتوکلیپی از عکاسان استان گیلان به نمایش در آمد.

 میرزائی  عضوهیات مدیره وخزانه دار انجمن از همراهان برای ثبت انجمن و برگزاری نشست تقدیر نمود و گزارش مالی انجمن را ارایه داد.

پس از نمایش ویدئو کلیپی از عکس‌های استاد شباب گلچین، در راستای تقدیر از ایشان، علیرضا عزتی  عکاس پیشکسوت در خصوص شباب گلچین، سخنرانی نمودن؛ او عکاسی ایشان را نمونه واقعی مستند اجتماعی دانسته و از زحمات ایشان در به تصویر کشیدن تالش قدردانی نموده و این عکاسی را فرصتی برای بهبود شرایط بسیاری از این مدارس روستایی دانستند،همچنین فتوکلیپی از آثارعکاسی شباب گلچین به همراه ویدیو کلیپ  عادل پازیار معاون دبیرسرویس خبرگزاری ایرنا درمورد وی به نمایش درآمد درادامه عکسی از وی که توسط  مرتضی رفیع‌خواه گرفته شده و پس از امضای حاضران مراسم به وی اهدا شد.

در این نشست برای اولین بار مستند روایت چهار پنجره به کارگردانی الوند رضازاده از چهار تن از بزرگان وپیشکسوتان عکاسی استان گیلان شامل  حسین جمالپور موسس عکاسخانه پر،  غلامرضا بیگدلی موسس عکاسی سایه، شادروان حمید میرزائی موسس عکاسخانه خاطره و کفایت آریایی‌فراستاد دانشگاه و نویسنده کتاب "عکاسان و عکاسخانه ها قدیم گیلان" برای عموم به نمایش درآمد و از خانم کفایت آریایی‌فر و همچنین  آقایان حسین جمالپور،  غلامرضا بیگدلی ، شباب گلچین  مجید زری دوست تقدیر به عمل آمد.

آقای محمد کوچک‌پور کپورچالی از پیشکسوتان مدعو و غایب در این نشست بود که مقررشد انجمن عکاسان گیلان باحضور درمنزل ایشان ازاین پیشکسوت ارزنده عیادت وقدردانی نمایند.

عکاس : عماد ضیایی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان