پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | سامان بدر: استاندار گیلان روز گذشته انتقادات تندی را نسبت به منتقدان راه آهن رشت آستارا مطرح کرد و  نقد زیست محیطی عده‌ای در خصوص تکمیل راه آهن رشت-آستارا را فاقد نظر کارشناسی و علمی دانست. 

به واقع بحث راه آهن رشت آستارا مساله ای نیست که تازه شکل گرفته باشد و ابعاد آن از بحث استانی خارج است. توافقی است که دولت‌های ایران و روسیه داشته اند و مسئولین گیلان کمترین تاثیری در شکل گیری آن نداشته اند. همزمان با این توافق  انتقاداتی مطرح شده که این خط ریلی قرار است از جنگل گیسوم تنها جنگل جلگه ای گیلان گذر کند و آقای استاندار بدون اینکه پاسخی در این رابطه بدهد همه را به باد انتقاد گرفته است. حتی وقتی آقای عباسی می‌گوید این خط ریلی  پلی برای پیشرفت گیلان در عرصه اقتصاد و اشتغال است بازهم جزئیات آن گفته نمی‌شود. به واقع ایشان تنها با زبان تند با منتقدان صحبت می‌کند و حتی طرفداران را هم نمی‌تواند راضی نگه دارد!

ما پیش از این خط ریلی قزوین رشت را هم داشتیم که قرار بود اشتغال و پیشرفت برای گیلان ایجاد کند، ولی بعد گفتند تا به خط ریلی کاسپین و آستارا وصل نشود خبری از آن نیست. این نحوه صحبت کردن تنها دولت را فردی مهاجم نشان می‌دهد که قرار است به جای پاسخگویی به مردم تنها به منتقدان حمله کند. آقای استاندار می‌توانست کاملا توضیح دهد که آیا این خط ریلی از جنگل گیسوم گذر می‌کند و اگر می‌کند چگونه است و در سوی دیگر هم می‌توانست بگوید مزایای آن برای گیلان چیست که به عنوان نماینده دولت از آن دفاع می‌کند. 

آقای استاندار ظاهرا با همه دعوا دارند که نمی‌خواهند مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند. گویی پوتین و رئیسی توافقی کرده اند که این وسط استاندار گیلان را وسط انداخته اند تا از آن ها دفاع کنند. مشخص است در اتفاقی به این بزرگی معضلات بزرگی هم پیش می آید و همه پروژه های بزرگ در ایران معضلات محیط زیستی خود را داشته اند. همان‌طور که در مورد احداث سدها هم اینگونه است. ولی این که این موضوع می‌صرفد و یا نه بستگی به پاسخگویی مناسبی دارد که گویا استاندار گیلان چنین دغدغه ای ندارد. ضرر اصلی چنین مطالبی پای دولت و مافوقش خواهد بود. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان