جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار شد:

برای مادران خانه دار صاحب فرزند، حقوق و بیمه برقرار شود

۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۱:۴۹ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از پیشنهادات ستاد دانشگاهی به ستاد استانی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تعیین و برقراری حقوق ماهیانه به زنان خانه‌دار صاحب فرزند، اعلام کرد و گفت: برقراری حداقل حقوق ماهانه با بیمه به مادران خانه‌دار با هر تولد و به ازای هر تولد، پنج سال حق پرداخت حقوق، می‌تواند یک راهکار مؤثر در ترویج فرزندآوری باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز، نشست هفتگی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین، مدیران ستادی و همچنین کارشناسان حوزه جمعیت در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش موالید در گیلان، اظهار کرد: دانشگاه، مبدأ تولید فکر و اندیشه در راستای برون‌رفت از چالش‌ها است و باید برای برون‌رفت از چاله جمعیتی استان، الگوی مناسب و موفقی متناسب با فرهنگ گیلان، طراحی و جهت اجرا در دستور کار قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه الگوهای موفق رشد جمعیتی در برخی از کشورها از جمله روسیه و آلمان مورد مطالعه قرار گرفته، افزود: در کنار تشویق خانواده‌های پرجمعیت و جوان باید برخی از دغدغه‌های خانواده‌ها جهت ترویج فرهنگ زادآوری به‌ویژه مسائل مالی حل شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از پیشنهادات ستاد دانشگاهی به ستاد استانی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تعیین و برقراری حقوق ماهیانه به زنان خانه‌دار صاحب فرزند، اعلام کرد و گفت: برقراری حداقل حقوق ماهانه با بیمه به مادران خانه‌دار با هر تولد و به ازای هر تولد، پنج سال حق پرداخت حقوق، می‌تواند یک راهکار مؤثر در ترویج فرزندآوری باشد.
دکتر آشوبی در نظر گرفتن بسته‌های مالی را یکی از راهکارهای حمایتی به خانواده‌ها در ترویج فرزندآوری دانست و تصریح کرد: با صرفه‌جویی منابع و با پرهیز از هزینه‌های گزاف غیر مثمر، می‌توان منابع بسته تشویقی پیشنهادی حمایت از مادران صاحب فرزند را تأمین کرد.
وی حفظ بنیان‌های فرهنگی را در تقویت بنیه‌های اجتماعی، حائز اهمیت برشمرد و افزود: قبل از رشد منفی جمعیت در گیلان، زبان گیلکی و به‌نوعی زبان مادری در استان ما کم رنگ شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کار تبلیغی و ترویجی در حوزه فرزند آوری را بسیار مهم اما ناکافی عنوان کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را ضمن کاهش مرگ‌ومیر برای افزایش موالید خام به کار بگیریم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
دکتر آشوبی به طرح «نفس» برای جلوگیری از سقط جنین، اشاره کرد و افزود: مداخلات برادران و خواهران بسیجی در طرح نفس، سالانه می‌تواند شمار بالایی از جنین‌های سالم را حفظ و به جوان‌سازی جمعیت کمک کنند.
وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های چندقلوها و یا برگزاری جشن‌های شکوه مادری برای مادران خانه‌داری که حداقل چهار فرزند دارند، می‌تواند محرک خوبی در حوزه جوانی جمعیت باشد.
پایان پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان