جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | در خاطرات 30 اردیبهشت 1379 آیت الله هاشمی رفسنجانی نارضایتی علی لاریجانی ( رئیس وقت صداوسیما) از تصمیم رهبری برای تایید انتخابات دوره ششم مجلس مطرح شده است.

در انتحابات مجلس ششم تهران که هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشت لیست اصلاح طلبان برنده شد، اما شورای نگهبان به بهانه تخلفات هیات اجرایی با مدیریتی مصطفی تاج زاده از تایید انتخابات خودداری کرد. سرانجام با ابطال بسیاری از صندوق‌های رای و افزایش آرای هاشمی رفسنجانی و حدادعادل انتخابات تهران با تایید رهبری تصویب شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از اعلام قطعی نتایج انتخابات از حضور در مجلس ششم انصراف داد. سال‌ها بعد در انتخابات 1392 و 1400 هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

در خاطره  30 اردیبهشت 79 هاشمی رفسنجانی آمده است: 

رسانه های خارجی، مخصوصاً بخش فارسی رادیو بی بی سی از دستور رهبری برای تأیید انتخابات ،تهران اظهار رضایت میکنند. آنها که معمولاً اقدامات رهبری را زیر سئوال می بردند و حمل  بر حمایت از محافظه کاران مینمودند، این بار ستایش میکنند.
آقای علی لاریجانی آمد نحوه و دلیل ابطال صندوقهای انتخابات تهران را ارایه داد در مورد انصراف من مذاکره شد. او هم از اقدام رهبری در دستور قبول انتخابات ناراضی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان