پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
باران، بی تدبیری مسئولان را رو کرد؛

تخریب یک پل در لوندویل آستارا و خطر تخریب بازارچه شهرداری لیسار+فیلم

۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۲۲:۵۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | طاها عبداللهی: سیل عاملی طبیعی و هموار کننده سطح زمین و شکل دهنده عوارض جغرافیایی است. زمینی که روی ان زندگی می‌کنیم حاصل سیل محسوب می‌شود اما آنچه سیل را به بلای طبیعی مبدل می‌کند حاصل بی توجهی به زندگی با سیلاب است.

سیل بهاری اواخر اردیبهشت ماه در گیلان سبب آبگرفتگی و ویرانی شده است. 

خطر تخریب بیخ گوش بازارچه شهرداری لیسار تالش

 

بنابر گزارش‌های رسیده بازارچه میوه و تره بار شهرداری لیسار تالش که در بستر خشک رودخانه ساخته شده با خطر ویرانی روبروست. سیل بخشی از دیواره گابیونی را خراب کرده و بخشی از محوطه آن نیز ریخته است. بیشتر فعالان صنف میوه و تره بار این منطقه بخاطر خطر سیلاب از استقرار در این بازارچه خودداری کرده‌اند اما شهرداری لیسار با ساخت غرفه همچنان اصرار دارد که آنها در قالب طرح ساماندهی به این مکان بروند. 

اداره امور آب تالش با نصب بنچ مارک محدوده ممنوعه برای ساخت و ساز را مشخص کرده است اما تا اینجای کار شهرداری بزرگترین متخلف این حوزه است. علاوه بر این بازارچه زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی و پارک کودک نیز در کنار همین بازارچه سیل گیر است. 

بالاتر از همین مکان نیز پروژه عمرانی دیواره حفاظتی خیابان ملاصدرا که به همین بازارچه می‌رسد نیز دچار سیل گرفتگی شده است. ریزش اطراف جاده بخشی از مسیر تردد مردم را تهدید می‌کند و حدود دو سال از آغاز ایمن سازی آن می‌گذرد. این پروژه برای مدتی نیمه کاره رها شده است. 

حسن محمدپور شهردار لیسار تالش به تماس‌ها در این مورد پاسخی نمی‌دهد. چرا نباید شهردار پاسخگو باشد؟ 

تخریب یک پل در لوندویل آستارا 

بخشی از یک دهنه پل تازه ساز در شهر لوندویل شهرستان آستارا نیز خراب و یک تیر برق سرنگون شده است. این پل قرار بود ترافیک جاده کمربندی این شهر را تحمل کند. 

رودخانه مرداب آستارا باز هم طغیان کرد 

رودخانه مرداب در وسط شهر آستارا باز هم طغیان کرده و آب به خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف آن نفوذ کرده است. این رودخانه از رسوب پر شده و سازندگان ساختمان‌ها هم حریم رودخانه را مراعات نکرده‌اند. هدایت فاضلاب‌های خانگی و شهری به درون رودخانه و عدم لایروبی این روان آب که به دریای کاسپین می‌ریزد هر ساله سبب مشکلات برای شهروندان می‌شود‌. آستارا رکورد دار بارش با ۱۶۰ میلیمتر بوده و اگر این باران کمی بیشتر می‌شد دیگر نقاط شهر را هم درمی‌نوردید. 

همه این رویدادها تنها بارندگی میلیمتری است و اگر میزان بارش‌ها بیشتر شود مشخص نیست که چه میزان صدمه وارد خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان