جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
«زیست بوم، ما، بوم نقاشی»؛

رویداد چی چی نی و روایت تصویری از چالش های محیط زیستی گیلان

۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۵:۳۸ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | اولین رویداد هنری چی‌چی‌نی با هدف بیان چالش‌های زیست محیطی کشور و با حضور 25 تصویرگر از کل کشور در سرای نوآوری های خلاق نفس برگزار شد.

در هفته گذشته، اولین رویداد هنری چی‌چی‌نی با محوریت چالش‌های زیست محیطی در سرای نوآوری های خلاق نفس در روستای سقالکسار برگزار گردید.

 سلسله رویدادهای هنری چی‌چی‌نی، دورهمی 3 روزه تصویرگران از نقاط مختلف ایران است که توسط سرای نوآوری های خلاق نفس برگزار می شود و در هر رویداد به یک موضوع چالشی اجتماعی-فرهنگی پرداخته می شود. سرای نفس در اولین گام چالش‌های محیط زیستی کشور نظیر مدیریت پسماند و آلودگی‌ها، حفاظت از تنوع زیستی، پیامدهای تغییرات اقلیمی، توسعه پایدار و بهره‌گیری از انرژی های پاک، را موضوع رویداد خود در نظر گرفت. این رویدادها با تمرکز بر توسعه پایدار روستایی و آشنایی هنرمندان با ظرفیت‌های موجود در طبیعت گیلان و تجربه سه روز زیست در محیط سرای نوآوری‌های خلاق نفس و اقامتگاه بوم‌گردی کتام، ایجاد زیرساخت برای ارایه آثار به صورت محصولات کاربردی فرهنگی جهت تکمیل زنجیره بازارپردازی فرهنگی و ارایه محتوای خلاقانه شکل گرفته است..

حکایت گیلان | «زیست بوم، ما، بوم نقاشی» رویداد  چی چی نی

رویداد هنری چی‌چی‌نی به عنوان یک جریان مستقل و شکل گرفته از نگاه دغدغه‌مند هنرمندان کشور شکل گرفته است و با عدم حمایت مادی-معنوی ارگان و نهاد‌های دولتی مسئول در حوزه‌های ترویج و آموزش و اطلاع‌رسانی برگزار شده است و رویکرد خود را بیان چالش‌ها، هویت‌ها و جان‌مایه های جوامع پیرامون خود با زبان هنر برای مخاطب داخلی و بین‌المللی در نظر گرفته است.

در این رویداد هنرمندانی از تهران، اراک، گرگان، اهواز، کرج، همدان،لاهیجان، رودسر در سبک‌های مختلف تصویرگری در این رویداد حضور داشتند و به تولید آثار پرداختند. قرار است هفته پایانی اردیبهشت ماه آثار هنرمندان در قالب نمایشگاهی در رشت رونمایی و برای بازدید عموم به نمایش درآید.

حکایت‌ گیلان | «زیست‌بوم، ما، بوم نقاشی» چی چی نی

 حکایت ‌گیلان | «زیست‌بوم، ما، بوم نقاشی» رویداد  چی چی نی

حکایت‌گیلان | «زیست‌بوم، ما، بوم نقاشی» رویداد  چی چی نی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان