شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | در روزهای گذشته مساله واگذاری خودروهای شاسی بلند به برخی نمایندگان مجلس بسیار داغ بوده است و جنجال بزرگی را ایجاد کرده است که هنوز مجلسی‌ها نتوانسته اند در این رابطه توضیح مناسبی ارائه دهند. اما اگر بخواهیم با مواردی مشابه مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که مقدار هزینه دریافت یک خودروی فیدیلیتی بسیار کمتر از چنین اتفاقاتی است.

ماجرای سکونت معاون استاندار گیلان در یک خانه دولتی اعیانی بالغ بر 150 میلیارد تومانی در منطقه گلسار رشت پیش از این در حکایت گیلان منتشر شد(اینجا را بخوانید) که خب هیچ واکنش خاصی از سوی مدیران مربوطه و ناظرین امر را در پی نداشت .ولی جدا اگر مقایسه کنیم ارزش یک خودرو فیدیلیتی یک دهم نشستن در این خانه گران‌قیمت نیست!

قیمت فیدیلیتی در حال حاضر در بازار آزاد حدودا بالغ بر یک میلیارد و پانصد هزار تومان می‌شود،قیمت رهن و اجاره یک خانه 150 میلیاردی دوبر در خیابان اصلی گلسار رشت با نرخ عرف 3% اگر یک چهارم تا یک ششم قیمت اصلی در نظر بگیریم بالغ بر 25 میلیارد تا 37 میلیارد تومان خواهد شد. اگر اجاره آن هم حساب کنیم بظاهر باید مبلغ میلیاردی در ماه اعطا شود. بر این اساس قیمت یک خودروی فیدیلیتی در بازار آزاد که این روزها حواشی زیادی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده تنها یک دهم چنین خانه ای است و آقای معاون استاندار مدتهاست که در این ملک متعلق به دولت انقلابی ساکن شده و کسی نیز در این‌خصوص توضیحی به افکار عمومی نمی‌دهد !

کاش می‌شد بدون این که این مسائل رسانه ای شود ، شاهد خالی شدن چنین خانه هایی و باز پس گیری آن بودیم تا آقایان گویی فکر نکنند فرد خاصی هستند و خونی رنگین تر نسبت به کارمندان و شهروندانی دارند که تمام وقت درگیر مشکلات معیشتی خود و خوانواده هایشان هستند و بواسطه این خون رنگین تر باید در خانه های آنچنانی دولت مستقر شوند و با خودروهای دولتی پلاک سفید رفت و آمد کنند و هزینه های روزمره آن‌ها توسط خزانه بیت المال تامین گردد. حال که از نظر عملکردی ما شاهد اتفاق خاصی توسط این افراد در حوزه مدیریت ارشد استان نیستیم تا رضایت مردم را در پی داشته باشند، لااقل با پایبندی به شعار دولت انقلابی و جلوگیری از هدر رفت بودجه بیت المال برای مدتی خودتان زندگی و تامین مسکن خودتان را تامین کنید تا بدانید که هزینه‌های زندگی چقدر سنگین است.

توضیح: عکس شاخص تزئینی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان