پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | وزیر ارتباطات اعتقاد دارد حداکثر 10 درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است. زارع‌پور با بیان اینکه 90 درصد نیاز کشور داخلی است، گفت پلتفرم‌های بومی اکنون توانایی میزبانی از مردم را دارند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه نیاز کشور برای برقراری ارتباط با خارج از کشور حداکثر ده درصد است، اظهار داشت 90 درصد نیاز کشور داخلی است: «پلتفرم‌های داخلی اکنون توانایی میزبانی از مردم را دارند. پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل‌قبولی برخوردار هستند و حدود 40 میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آن‌ها بیشتر می‌شود.»

او همچنین درباره رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی اظهار داشت: «وزارت ارتباطات موظف به فراهم‌کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کرد.»

زارع‌پور همچنین تأکید کرد ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارند که فیلتر نیستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات اینترنتی در استان‌هایی نظیر سیستان و‌ بلوچستان هم گفت: «در بین چند هزار روستای استان سیستان و بلوچستان، فقط در 14 روستا به‌دلیل بروز مشکل در خط انتقال، اشکالاتی ایجاد شد که تا روز گذشته مشکل 10 روستا حل شد و در روزهای آینده مشکل چهار روستای باقی‌مانده هم حل خواهد شد.»

مشخص نیست وزیر ارتباطات با استناد به چه شاخص‌ها و فاکتورهایی نیاز به ارتباطات خارج از کشور را 10 درصد عنوان می‌کند. بنابر اعلام رئیس سابق شرکت ارتباطات زیرساخت، در اسفندماه سال 1400 تنها 20 درصد ترافیک اینترنت به محتوای بومی اختصاص داشت و ترافیک خارجی اینترنت نیز سهم 80 درصدی داشت. اگرچه این آمار با فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ دستخوش تغییر شده است، اما فیلترینگ به‌معنای عدم نیاز مردم به ارتباطات خارج از کشور نیست.

منبع:دیجیاتو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان