سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | همشهری با انتشار کاریکاتوری از رادان به تعریف و تمجید از او پرداخته است، اما ظاهرا تصویر یک روزنامه با این تعریف‌ها هم به مذاق فرمانده نیروی انتظامی خوش نیامده است.


 روزنامه همشهری، ارگان شهرداری اصولگرای تهران، کاریکاتوری با تیتر تمجید آمیز از سردار رادان منتشر کرده است، اما باز هم نیروی انتظامی از این روزنامه شکایت کرده است.

 همشهری به شکایت نیروی انتظامی از این روزنامه بخاطر چاپ کاریکاتور سردار احمدرضا رادان واکنش نشان داد و نوشت:

 به تقدیر از عملکرد فراجا در طرح حجاب پرداختیم و در ادامه از نهاد‌های کم کار و متولی در موضوع حجاب گلایه کردیم. چطور از این تیتر و متن توهین تلقی شده است؟ فرض‌کنیم طرح، اشکال داشت. آیا از تیتر و متن‌ها روشن نبود که نیت و غرض روزنامه توهین نیست؟ از این متن متوجه نیت روزنامه نشدید، آیا سابقه رسانه هم روشن نبود؟

 طرح مذکور اساسا کاریکاتور نیست. کاریکاتور یعنی اغراق در اجزای صورت که در این تصویر هیچ اغراقی در اجزای صورت دیده نمی‌شود. این طرح نقاشی چهره به‌صورت کارتون است که ممکن است مدیران فراجا وبرخی مخاطبان طرح مذکور را نپسندیده باشند و یا نزدیک به چهره سردار ندانند.  این اختلاف سلیقه، یعنی توهین؟

پیش‌تر هم طرح چهره آقای شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی را منتشر کردیم. در جریان استیضاح وزیر صمت، طرح چهره آقای فاطمی امین منتشر شد.

فرض‌کنیم این کاریکاتور باشد. آیا هر کاریکاتوری یعنی تمسخر و توهین؟ در این کشور‌کاریکاتور بسیاری از مسئولان درجه اول کشیده شده است. روسای قوا و شهردار و مسئولان سیاسی و غیره. همه باید تلقی توهین می‌کردند؟ با این تفسیر اساسا باید بساط کاریکاتور را از رسانه‌ها جمع کنیم؟  

با شناختی که از سردار وجود دارد بعید است این شکایت با رضایت ایشان باشد؛ اما اگر هم چنین باشد هیچ تغییری در نگاه ما نسبت به این نهاد انقلابی ایجاد نمی‌کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان