پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | آرامکوی عربستان پس از پشت سر گذاشتن مایکروسافت، دومین شرکت بزرگ جهان شد. آرامکوی عربستان از نظر ارزش بازار، از مایکروسافت به عنوان دومین شرکت بزرگ جهان سبقت گرفت و با ارزش ۲.۱۱ تریلیون دلار، در رتبه دوم پس از اپل، ایستاد.

این تغییرات ماه گذشته پس از آن روی داد که ارزش سهام آرامکوی سعودی، تحت تاثیر خبر انتقال چهار درصد از سهم این شرکت نفتی دولتی به نهاد متعلق به صندوق سرمایه دولتی سعودی، افزایش یافت. طبق بیانیه رسمی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، این انتقال برای تحکیم موقعیت مالی صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی و رتبه اعتباری آن صورت گرفت.

آرامکو، سود خالص ۱۶۱.۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کرد که بالاتر از ۱۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود و این شرکت به تولیدکنندگان نفت بزرگ دیگر در جهان پیوست که از قیمتهای بالاتر نفت سود بردند.

این عملکرد مالی، آرامکو را به سودآورترین شرکت جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل کرد و این شرکت بالاتر از اپل و سایر غول‌های فناوری ایستاد. طبق گزارش میدل ایست مانیتور، رقم سود ۲۰۲۲ آرامکوی سعودی در واقع بالاتر از مجموع سود اپل، اکسون و مایکروسافت بود.

این شرکت همچنین جریان نقدینگی فعالیت‌های عملیاتی خود را به ۱۸۶.۲ میلیارد دلار و جریان نقدینگی آزاد را به ۱۴۸.۵ میلیارد دلار افزایش داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی درباره نتایج مالی این شرکت گفته بود: انتظار دارد تقاضا برای نفت و گاز در سراسر جهان، قوی مانده و به رشد این شرکت در آینده کمک کند. با این حال، وی هشدار داد عدم سرمایه گذاری جهانی در تولید جدید، امنیت عرضه را تهدید می‌کند.

همرسانی کنید:
سخنرانی مراد فرهادپور در باره راه رسیدن به مدرنیته در ایران؛
اول مدرن شویم، بعد از الاغ سواری به ماشین سواری روی بیاوریم یا برعکس ؟

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان