جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ میهمان گیلانی‌ها است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،سید جلیل‌میرعظیمی با اعلام این خبر گفت: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال جاری هم‌زمان در مناطق کم‌تر برخوردار و گردش‌پذیراستان گیلان به اجرای برنامه‌ می‌پردازد.

مدیرکل کانون استان گیلان هدف از این حرکت فرهنگی‌هنری را ارایه فعالیت‌های هدف‌مند و نشاط‌آفرین خواند و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در «قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار»، از دیگر اولویت‌ها به ‌شمارمی‌رود.

او در همین ارتباط‌ توضیح‌داد: حضور تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون‌بر آگاهی‌بخشی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌ها، نمایشی از هم‌گرایی فرهنگی است و استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دیگردستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ استان، نقش به‌سزایی در پیش‌برد این حرکت فرهنگی برعهده‌دارند.

وی افزود: معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری، اجرای قصه‌گوی، پخش نماهنگ، هنرنمایی مجریان فعال در عرصه کودک و نوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه‌های است که با حضور تماشاخانه‌ها و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می‌شود.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به محل حضور دو دستگاه تماشاخانه و مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اشاره و اظهارکرد: اجرای این تماشاخانه‌ها صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، با حضور در شهرستان‌های رودسر و لنگرود آغاز می‌شود و با اجرای نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت‌های فرهنگی همراه خواهدبود.

او اضافه‌کرد: در همین‌روز، دیگر تماشاخانه‌ سیار کانون به غرب استان گیلان سفرمی‌کند و افزون بر اجرای فعالیت‌های کودک ونوجوان محور، نمایش‌«حیاط‌خانه ما» را به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه‌سرا روی صحنه‌می‌برد.

او درهمین‌حال از برنامه‌های دومین روز حضور تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در گیلان سخن‌به‌میان‌آورد و اظهارکرد: طی این روز، یک دستگاه تماشاخانه‌ به شهرستان‌های رضوانشهر و بندرانزلی می‌رود و در راستای اجرای برنامه‌های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش‌های «حیاط‌خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه‌مندان خواهدبود.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، از استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روزهای شه‌شنبه و چهارشنبه در پیاده‌راه فرهنگی(میدان شهدای ذهاب) شهر رشت خبر داد و گفت: اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه‌هایی است که برای مخاطبان اجرامی‌شود.

او در پایان از اجرای تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره ۱ کانون رشت و روی صحنه رفتن تئاتر های «نهالی‌که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبرداد و افزود: ایثار و شهادت، درون مایه این آثار محسوب می شود.

گفتنی‌است، غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، نشاط‌بخشی و ارتقای آگاهی‌های آینده‌سازان و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌تر برخوردار، ازجمله اهداف متولیان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان