پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | رئیس سازمان چای گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات چای گیلان و مازندران برداشت شود.

حبیب جهانساز عصر امروز در حاشیه مراسم آغاز برداشت برگ سبز چای در استان گیلان که با حضور استاندار در روستای کتشال پایین از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان برگزار شد، با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه برگ سبز از اول اردیبهشت ماه در گیلان، اظهار کرد: از امروز پیک بهره برداری در باغات چای شمال کشور آغاز می شود.

وی از اعلام آمادگی ۱۷۲ کارخانه چای برای عقد قرارداد با سازمان چای کشور جهت خرید برگ سبز خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۵۰ کارخانه موفق به عقد قرارداد شدند و مابقی نیز در حال عقد قرارداد هستند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال شورای قیمت گذاری به موقع اقدام به اعلام قیمت برگ سبز کرده است، گفت: هر کیلو برگ سبز چای درجه یک بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از چایکاران خریداری می شود.

جهانساز با اشاره به افزایش نرخ خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات چای گیلان و مازندران برداشت شود.

وی از چایکاران و کارخانجات چای خواست با تولید برگ سبز و چای خشک کیفی سهم خوبی از بازار داخلی را به دست آورند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان