پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | سخنگوی علوم پزشکی گیلان، کل بستری های دارای علائم مشابه کرونا در استان را ۸۴ نفر دانست و گفت: شهرستان قرمز نداریم.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۲۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۲۰ بیمار بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

وی کل بستری های دارای علائم مشابه کرونا در استان را ۸۴ نفر دانست و افزود: از این تعداد هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۷ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان قرمز نداریم، عنوان کرد: تنها شهرستان سیاهکل در وضعیت نارنجی قرار دارد.

مهرابیان، چهار شهرستان تالش، فومن، صومعه سرا و املش را در وضعیت آبی دانست و گفت: ۱۲ شهرستان رشت، خمام، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر، رودبار، آستانه اشرفیه، آستارا، رضوانشهر، ماسال و شفت نیز در وضعیت زرد هستند.

وی با اشاره به کاهش تدریجی تعداد بستری‌های کرونایی در گیلان، از مردم و مسافران استان خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم مشابه سرماخوردگی مانند تب، سرفه و گلودرد به سرعت به پزشک مراجعه کرده و زدن ماسک هنگام حضور در اجتماعات را فراموش نکنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان