سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از آغاز اجرای طرح برگزاری تورهای گیلان گردی ارزان قیمت خبر داد و گفت: این تورها با امکانات مناسب به مدت یک ماه برنامه ریزی شده است.

ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اهمیت و جایگاه اقتصاد گردشگری، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری، رونق و پایدارسازی گردشگری داخلی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه اقتصاد گردشگری باید محور توسعه استان قرار گیرد، افزود: رونق گردشگری نسبت به محرک‌های منفی رسانه‌ای، مشکلات فصلی بودن تقاضا و تحولات سیاسی و اقتصادی بین المللی، وابستگی کمتری نشان داده و بهترین نوع توزیع و بازتولید منابع اقتصادی را ممکن می‌کند.
جهانی از تعریف سفرهای ارزان در این استان خبر داد و اضافه کرد: برای تقویت اقتصاد گردشگری و رونق گردشگری، اجرای سفرهای روزانه و ارزان قیمت با همکاری بخش خصوصی با در نظر گرفتن مشوق‌ها و یارانه در بخش‌های مختلف سفر در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به آغاز برگزاری تورهای گیلان‌ گردی ارزان قیمت بیان کرد: این تورها با امکانات مناسب به مدت یک ماه برنامه ریزی شده است که بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی گیلان برای این سفرها تعریف شده است.
بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است همچنین بر اساس اعلام تازه این رتبه بندی ها گیلان مقام دوم کشوری را در بحث ماندگاری و اقامت گردشگران بدست آورده است.
گیلان شگفت با ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده و یک هزار و ۲۳۵ اثر ثبت شده در فهرست ملی، اکوموزه ای فراخ بر بلندای ایران و چهارمین استان کشور به لحاظ تراکم آثار تاریخی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان