پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | امام جمعه رشت، خشکاندن ریشه پدیده شوم بی حجابی را نیازمند برنامه ریزی دقیق فرهنگی دانست و اضافه کرد: توجه به امر حجاب به معنای بی‌توجهی نسبت به مهار تورم و اقتصاد نیست؛ البته مادامی که فرهنگ اصلاح نشود، اقتصاد قوی نخواهد شد.

به گزارش حکایت گیلان و به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» از سوی رهبر انقلاب، اظهار کرد: مسئولان نسبت به مهار تورم و رشد تولید اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته شاهد رشد ۲۰ درصدی تولید برنج در گیلان بودیم، افزود: این افزایش تولید در شرایط کم آبی اتفاق افتاده که اهمیت مدیریت جهادی را نشان می دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به افزایش تولید در سایر محصولات کشاورزی استان از جمله زیتون و کیوی و فندق و...، تصریح کرد: با رشد تولید محصولات کشاورزی می توانیم ظرفیت صادرات را بالا ببریم؛ البته مسائل و مشکلات حوزه صادرات به ویژه محصول کیوی باید رفع شود تا کشاورزان رغبت به تولید داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین افزایش تولید محصولات شیلاتی استان از جمله ماهیان خاویاری را موجب ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: صنعت نوغان در گیلان سابقه دار است، اما متاسفانه در سال های گذشته این صنعت به فراموشی سپرده شد؛ البته شاهد رونق دوباره پرورش نوغان در استان و کشور هستیم و از مسئولان می خواهیم از بازار و زنجیره تولید و مصرف ابریشم حمایت کنند.

وی یکی از راهکارهای رشد تولید را توجه به کالاهای تولید داخل به جای محصول مشابه خارجی دانست و بیان کرد: متاسفانه در سطح شهر شاهد تبلیغات کالاهای غیر ایرانی هستیم، در حالی که تداوم کار تولیدکنندگان و اشتغال جوانان ما به تولید داخلی بستگی دارد و این تعصب باید در مردم ایجاد شود که کالای ملی بخرند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در جنگ ترکیبی خود می خواهند در ملت ایران یاس و ناامیدی ایجاد کنند، گفت: شاهد دروغ پراکنی های دشمن در جامعه هستیم تا با سیاه نمایی و ناامیدی و رعب انگیزی به نظام اسلامی خدشه وارد کند.

وی جهاد تبیین را مطالبه رهبر انقلاب و بر همگان فرض دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه با مشکلاتی در جامعه مواجه هستیم، اما با وجود فشارهای جهانی، دستاوردهای زیادی نیز داشته ایم و مردم باید این دستاوردها را بدانند تا در جامعه امیدآفرینی شود.

امام جمعه رشت، با اشاره به تلاش های شبانه روزی دشمنان برای اثرگذاری بر ذهن ملت ایران، اضافه کرد: دشمن همه ابزارها و امکانات و فناوری ها را به کار گرفته و هزینه زیادی کرده تا به اهداف شوم خود علیه ملت و نظام ایران برسد، اما جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه این ملت بصیر و آگاه از آرمان های خود دفاع می کند و امروز دنیا از ایران به عزت و اقتدار و مقاومت یاد می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما همواره دچار اشتباه محاسباتی می شوند، عنوان کرد: دشمنان می خواهند با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی عفاف و حجاب را زیر سوال ببرند و به نظام اسلامی فشار بیاورند، اما نمی دانند که ملت ایران یک ملت مسلمان و شیعه هستند و جمهوری اسلامی یک کشور عزتمند و مقتدر است و سابقه فرهنگی و تاریخی عمیقی دارند و لذا هرگز در زمین دشمن بازی نمی کنند؛ مسئولان فرهنگی نیز باید برنامه ریزی های لازم را برای تربیت نسل در تراز انقلاب داشته باشند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: آمریکا امروز رو به افول است و اروپا هم سعی دارد دست از آمریکا بکشد اما جمهوری اسلامی در شاهراه منطقه به عنوان قدرت نوظهور مطرح شده و سعی دارد وابستگی ملل به دلار را کاهش دهد و حتی حذف کند و قدرت پوشالی آمریکا را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم برخورد با ناهنجاری های فرهنگی جامعه، بیان کرد: برخی از افراد از روی ناآگاهی حجاب را کنار گذاشته اند، اما بدانند که دشمنان انقلاب و در راس آنان منافقین و سلطنت طلبان از این حرکت آنان برای ضربه زدن به ما استفاده می کنند.

آیت الله فلاحتی خشکاندن ریشه پدیده شوم بی حجابی را نیازمند برنامه ریزی دقیق فرهنگی دانست و اضافه کرد: توجه به امر حجاب به معنای بی‌توجهی نسبت به مهار تورم و اقتصاد نیست؛ البته مادامی که فرهنگ اصلاح نشود، اقتصاد قوی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان پشت صحنه بی حجابی های هنجارشکنانه هستند، متذکر شد: هدف انقلاب اسلامی، اجرای قوانین الهی در این کشور بود و بر همین اساس اجازه ولنگاری فرهنگی در این سرزمین را نخواهیم داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان