چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | در آیین افتتاح ۱۸ طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی رییس جمهور بر اتمام پروژه اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین تاکید کرد.

به نقل از ایرنا :حسن روحانی روز پنجشنبه با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در منطقه آزاد انزلی و بنادر آن بندر انزلی و کاسپین در حال انجام است گفت: در دیدار حضوری از پروژه مهم بندر کاسپین که راه ارتباط کشور ما با کشورهای همسایه دریای خزر است لزوم بهره برداری از پروژه راه‌آهن رشت به کاسپین بسیار مهم و استراتژیک خواهد بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود این که علاقه‌مند بودیم این پروژه تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد بسیار از برنامه عقب هستیم.

روحانی از استاندار گیلان خواست تا با هماهنگی وزیر راه و بانک این پروژه استراتژیک را با همه توان به صورت سه شیفت تا اوایل سال آتی به پایان برساند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: پروژه بسیار مهم راه آهن رشت به کاسپین، دریای خزر را در منطقه گیلان به خلیج فارس متصل می‌کند به همین منظور از پروژه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

از ۳۲ کیلومتر مسیر خط آهن رشت -کاسپین حدود ۶ کیلومتر ریل گذاری شده است.تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل و راه اندازی آن اعتبار نیاز است.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود. اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان