جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: برگزاری کنسرت در یزد هم در کنار شهرهایی مانند مشهد و قم، سال‌ها بوده که برای خوانندگان و اهالی موسیقی مشکل‌ساز بوده است، اما به نظر می‌رسد قرار است با اجرای پیش روی «پرواز همای» در این شهر، مشکلات ممنوعیت برگزاری کنسرت در آن تا حدودی حل شود.

ایسنا در ادامه نوشته است: باوجود مخالفت‌هایی که همواره برای برگزاری کنسرت در یزد وجود داشته است که در همین نوروز اخیر هم نمود یافت، «پرواز همای» که خود اخیرا با حواشی رو به رو بوده است، جمعه هشتم اردیبهشت در سالن تربیت معلم این شهر در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۲:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

به نظر می‌رسد که پس از استان خراسان رضوی این بار نوبت به یزد رسیده باشد؛ چراکه چندی پیش حجت اشرف‌زاده توانست در زادگاه خود «نیشابور» به روی صحنه برود و در کنار آن قرار است در خود مشهد نیز همزمان با عید سعید فطر جشنواره «امت ماه» برگزار شود.

قرار است در جشنواره بین‌المللی به نام «امت ماه» که از ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود، خواننده‌های داخلی و خارجی به روی صحنه بروند که خود این امر می‌تواند مهر تأییدی بر رفع ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد باشد.

البته که با برگزار کنسرت در نیشابور انتظار می‌رفت مشهد هم در ادامه با جریان رفع ممنوعیت برگزاری کنسرت همراه شود.

اکنون باید دید که با این اقدامات در جهت رفع تابوی برگزاری کنسرت در برخی از شهرها، تا چه حد از برخوردهای منطقه‌ای در برگزاری کنسرت‌ها کاسته می‌شود؟

به هر جهت با پایان یافتن ایام ماه مبارک رمضان و وقفه‌ چند روزه‌ای که در برگزاری کنسرت‌ها به علت فرا رسیدن شب‌ها قدر رخ داد، کنسرت‌ها باری دیگر به روی صحنه‌ها برمی‌گردند.

کنسرت‌های موسیقی که عمدتا طی ایام ماه رمضان به طور کلی متوقف می‌شدند، امسال با وعده‌ای که وزیر فرهنگ داد، تا چند روز مانده به شب‌های قدر همچنان برقرار بودند.

حال که ایام ماه مبارک رمضان به پایان رسیده است، به نظر می‌رسد کنسرت‌های موسیقی بنا بر مصادف بودن با ایام تعطیلات عید فطر، بیشتر از تهران در شهرستان‌ها برگزار می‌شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان