شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اولویت ما ترویج فرزندآوری و تلاش برای کاهش مرگ ومیر نوزادان است

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۳:۳۰ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مقدم برشمردن مداخلات بهداشتی در ارتقای سلامت نوزادان، گفت: تمام تلاش ما باید علاوه بر ترویج فرزندآوری، تلاش برای کاهش مرگ‌ومیر و ارتقای سلامت نوزادان باشد.

به نقل از خبرگزاری موج گیلان، کمیته دانشگاهی ارتقای سلامت نوزادان با حضور  محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان بهداشتی و آموزشی، تعدادی از مدیران ستادی و اعضای هیئت‌علمی در سالن اجلاس معاونت بهداشتی برگزار شد.
در این کمیته، راهبردها، الزامات، برنامه‌ها، اقدامات و همچنین چالش‌های نظام مراقبت از سلامت نوزادان از سوی معاونان، مدیران و اعضای هیئت‌علمی موردبررسی قرار گرفت.
بنابر گزارش‌های موجود، شهرستان‌های رشت و تالش بیشترین تولد نوزادان را دارند و خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر نوزادان و مرده زایی ها در استان طی ۱۰ سال اخیر، رو به کاهش است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر پیشگام بودن مداخلات بهداشتی در ارتقای سلامت نوزادان، اظهار کرد: در حوزه بهداشتی می‌توان با اقدامات مؤثر در سلامت نوزادان، از بروز مرگ‌ومیر در نوزادان  جلوگیری کرد.
وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: تمام تلاش ما باید علاوه بر ترویج فرزندآوری ، تلاش برای کاهش مرگ‌ومیر و ارتقای سلامت نوزادان باشد.
آشوبی بر ضرورت درمان متمرکز بیماران به‌ویژه نوزادان و کودکان تصریح کرد و گفت: با احداث بیمارستان‌های جنرال و یا توسعه بخش‌های لازم در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی می‌توان به درمان متمرکز بیماران دست‌یافت و  درمان بیماران به‌ویژه نوزادان و کودکان  تسریع شود.
وی همچنین اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه  در راستای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های زنده‌زایی و درمان آن‌ها را مثبت ارزیابی کرد و از دست‌اندرکاران نظام سلامت تقدیر کرد.
به گزارش موج، نظارت بر کاهش مرگ‌ومیر نوزادان، برنامه‌ریزی و کمک به اجرای برنامه‌ها برای ارتقای سلامت آن‌ها از اهداف این کمیته دانشگاهی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان