پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
رئیس دانشگاه آزاد رشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان:

پوشش فقط مقنعه نیست، مانتو کوتاه و شلوار زاپ دار هم ممنوع است

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۱:۱۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | همزمان با دومین روز از اجرای طرح جدید پلیس کشور برای برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در معابر، اصناف و خودروها، امروز انتظامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از ورود دانشجویان دختر به دلیل عدم رعایت ضوابط آراستگی و پوشش این دانشگاه جلوگیری کرد.

این در حالیست که در تصاویری که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی از اقدام ماموران انتظامات دانشگاه آزاد در ممانعت از ورود دانشجویان دختر به این دانشگاه منتشر شده، از استفاده دانشجویان دختر از پوشش مقنعه و مانتو حاکی است. با این حال چرا از ورود این دانشجویان جلوگیری شد؟

در همین رابطه از«محمد دوستار» رییس دانشگاه آزاد واحد رشت در پاسخ به سوال سایت مرور مبنی بر اینکه با وجود پوشش مقنعه و مانتو چرا از ورود برخی دانشجویان دختر جلوگیری شد اظهار کرد: طبق ضوابط و دستورالعمل های پوشش دانشگاه آزاد رشت که در گذشته نیز وجود داشت و همواره به آن تاکید می‌شد، دانشجویان ملزم به رعایت این ضوابط هستند.

دوستار با تاکید به اینکه شاخص های آراستگی و ضوابط پوشش دانشگاه فقط منحصر به پوشش سر و حجاب مقنعه نیست اضافه کرد: در مورد امروز نیز فقط از ورود دانشجویانی که شلوار زاپ دار، ساپورت و روپوش جلو باز و کوتاه به تن داشتند ممانعت شد.

وی تاکید کرد: اغلب این دانشجویان شامل دانشجویان ورودی مهر و بهمن امسال بودند که با ضوابط پوشش دانشگاه آشنایی نداشتند.

دوستار تاکید کرد: درحال حاضر به دانشجویان تذکرات لازم برای رعایت ضوابط آراستگی و پوشش دانشگاه داده شده که در صورت تکرار به مرکز مشاوره دانشگاه هدایت خواهند شد. همچنین اگر این رفتار به شکل لجبازی و متجاهرانه تکرار شود و دانشجو علنا به کشف حجاب اقدام کند به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد رشت با رد حضور نیروهای نهادهای دیگر در جلوگیری از ورود دانشجویان به داخل محوطه دانشگاه تاکید کرد: این کار توسط ماموران انتظامات دانشگاه اجرایی شد و هیچگونه نیروی خارج از دانشگاه در آن دخیل نبود.

وی در پاسخ  در خصوص تعداد دانشجویان تعلیقی این دانشگاه گفت: تاکنون هیچگونه دانشجوی تعلیقی و اخراجی نداشتیم و بعد ازعفو اخیر مقام معظم رهبری نیز، کلیه دانشجویان بر سر کلاس های درس خود حاضر شده‌اند.

دوستار تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را دختران تشکیل می‌دهند.

منبع: مرور 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان