سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | کوچکیان سرکنسول ایران در جمهوری آستراخان روسیه با عیسی فرهادی ، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و درخصوص سازوکارهای بهره برداری از ظرفیت های دو طرف، جهت توسعه روابط کشورمان با روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ عیسی فرهادی در این نشست با بیان اینکه افزایش مناسبات و ظرفیت های جدید صادراتی و ترانزیتی مهمترین راهبرد این منطقه در ارتباط با روسیه را تشکیل می دهد اظهار داشت: این استراتژی در چارچوب تلاش های دولت به منظور فعال سازی کریدور شمال-جنوب قابل تعریف است که در این میان با اتصال این منطقه به خط ریل سراسری ایران، زمینه وصل شدن سواحل خلیج فارس به دریای خزر با محوریت این منطقه محقق می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اقدامات متنوع سازمان متبوع خود در بخش های مختلف گفت: با توجه به سابقه روابط دو کشور و مناسبات استراتژیک فی مابین و عزم موجود میان روسای جمهور دو کشور در آینده نزدیک شاهد توسعه همه جانبه روابط ایران و روسیه خواهیم بود.

سرکنسول ایران در آستراخان روسیه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است تصریح کرد: کشور روسیه در راستای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی خود در آستراخان برنامه‌های توسعه محوری را دنبال می‌کند.

کوچکیان با اشاره به اینکه روسیه از لحاظ سیاسی و اقتصادی برای ایران حائز اهمیت است ابراز داشت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر ، کشور روسیه علاقه‌مند به توسعه مبادلات تجاری است و این مسئله برای جمهوری اسلامی ایران نیز اهمیت دارد البته از ظرفیت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان نیز باید بیش از گذشته بهره برد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان