جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

 حکایت گیلان | مسعود عباس نژاد رئیس جلسه مشترک کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک، برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ سال کار و سازندگی است گفت: باید از فرصت شش ماهه نخست امسال برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر رشت به شکل بهینه استفاده شود.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ چهل و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ به صورت مشترک با کمیسیون‌های برنامه و بودجه، بهداشت و محیط زیست و با حضور مدیران مناطق پنج گانه شهری، معاونت حمل ونقل و امور زیر بنایی و رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری و معاونین عمرانی مناطق برگزار شد.

مسعود عباس نژاد رئیس جلسه و ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن انتقاد از نحوه اجرای برنامه‌های عمرانی شهر رشت در شش ماهه نخست سال گذشته اظهار داشت: شش ماهه اول سال به علت شرایط مساعد جوی فرصت مناسبی برای پروژه‌های عمرانی است اما این فرصت خوب برای شهر رشت در جریان بروکراسی‌های اداری و فرآیند برگزاری فراخوان‌ها از دست رفت.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ضمن اشاره به تعویق زمان ابلاغ پروژه‌ها و عملیات اجرایی آنها افزود: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی در شش ماهه نخست سال گذشته اجرایی نشدند این امر موجبات کم بازدهی پروژه‌ها و نارضایتی پیمانکار و شهروندان را فراهم آورد.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ باید با تلاش مجموعه شهرداری رشت، به سال کار و سازندگی تبدیل شود اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز به طور موثر و همیشگی در کنار مجموعه شهرداری رشت خواهند بود و از آنان حمایت خواهند کرد. 

وی استفاده از فرصت شش ماهه نخست امسال برای اجرای پروژه‌های عمرانی سطح شهر را خواستار شد و ابراز داشت: به هیچ عنوان نباید این فرصت از دست برود بنابراین مدیران مناطق و سازمانهای عمرانی باید ابلاغات لازم را تا پایان فروردین به پیمانکاران اعلام نمایند تا فرآیند اجرا پروژه‌ها از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت همچنین خطاب به مدیران مناطق پنجگانه شهری اضافه کرد: هر کدام از مناطق شهری باید تا شهریور ماه یک مجموعه سرویس بهداشتی عمومی را به بهره‌برداری برساند و در بحث آسفالت معابر نیز با انجام بازدید‌های حضوری و با رجوع به سامانه اعلام شده برای آسفالت معابر،اولویت‌بندیها مشخص و نسبت به اجرای آن اقدام گردد.

عباس نژاد یادآور شد: معتقدم در بخش تجهیزات و ماشین آلات مربوط به حوزه آسفالت باید هر پنج منطقه شهرداری رشت مجهز به سخت افزارهای لازم باشند بنابراین برای رفع کمبود تجهیزات اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و‌ حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ابراز داشت: توقع داریم با انبساط بودجه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در روند امور شهری به ویژه اجرای پروژه‌های عمرانی شهر رشت شاهد سرعت و کیفیت بسیار بالایی باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه‌ و حقوقی شورای اسلامی تعیین جدول زمانبندی برای اجرا پروژه‌های عمرانی، امور اجرایی و فراخوان‌ها را خواستار شد و گفت: با این روش مدیران شهری نه تنها می‌توانند معضلات موجود را شناخته و نسبت به رفع آنها اقدام کنند بلکه در پایان شش ماهه نخست امسال، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و برنامه‌ها به جایگاه قابل قبولی خواهد رسید.

حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه در خصوص ضرورت احداث چند چشمه سرویس بهداشتی عمومی در مناطق پنج گانه شهری رشت سخنانی مطرح کرد و گفت: رشت یک شهر میهمان پذیر و پرتردد است و احداث سرویس‌های بهداشتی در ورودی‌های شهر و بافت مرکزی آن یک اصل مهم به شمار می‌رود بنابراین این دسته از پروژه‌ها باید در جدول زمانبندی شش ماهه اول سال قرار گیرند.

پیمان پارسا رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های روکش و لکه‌گیرهای آسفالت انجام شده در مناطق شهری از افزایش ظرفیت کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: در سال جاری سومین کارخانه تولید آسفالت شهرداری رشت نیز آغاز به کار خواهد کرد.

لازم به ذکر است، در این جلسه و در راستای کارشناسی و اعلام نظر اعضای کمیسیون‌ها در خصوص تعداد 4 لایحه تملک املاک، پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی و با اعلام نظر مساعد اعضای شورا با لایحه تهاتر نهر متروکه "سه قطعه زمین" جمعا به مساحت 3/62 متر مربع با ملک متعلق به احدی از شهروندان واقع در خمسه بازار موافقت گردید.

همچنین در خصوص لایحه تملک شش دانگ یک باب مغاز ملک متعلق به احدی از شهروندان واقع در خیابان حشمت ابتدای کوچه سررشته دار، پیرو درخواست‌های متوالی تعداد کثیری از اهالی و به منظور بازگشایی معبر عبوری شهروندان ساکن در کوچه پس از بررسی‌های کارشناسی و با نظر مساعد اعضای شورا با لایحه ارسالی از شهرداری منطقه دو موافقت گردید.

علاوه بر اینها در خصوص لوایح شماره 14011391 و 14011957 ، به ترتیب مربوط به تملک ملکی واقع در رودبارتان، کوچه اعتماد واقع در حریم رودخانه متعلق به وراث احدی از شهروندان و نیز تملک ملک واقع در پیاده راه فرهنگی به منظور احداث سرویس بهداشتی با توجه به توضیحات ارایه شده از جانب مدیر منطقه دو و مدیر املاک شهرداری و اعلام نظر کارشناسی اعضای شورا پیرو بازدید میدانی صورت گرفته، با لوایح ارسالی از شهرداری مخالفت و لوایح جهت اعلام نظر نهایی به صحن شورا ارسال گردید.

همرسانی کنید:
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت با درخواست برای برگزاری جلسات منظم شورا با استاندار گیلان:
مدیریت یکپارچه شهری در رشت وجود ندارد

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان