جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
مصوبه جنجالی کمیسیون شوراهای مجلس؛

کوچکی نژاد و دلخوش از ثبت نام در انتخابات مجلس منع می شوند؟

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۱:۳۹ چاپ

حکایت گیلان | سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون و موافقت اعضای کمیسیون با ممنوعیت ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی حدادی در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه کمیسیون مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه کمیسیون، ماده چهار این طرح که مرتبط با احزاب و انتخابات تناسبی بود به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح، حذف شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در شرایط عمومی داوطلبان بر شرط ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی تاکید شد. طبق قانون برخی مسئولیت ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا دهند که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بازه زمانی استعفا از ۲ ماه قبل از زمان ثبت نام به ۶ ماه افزایش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تصریح کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مصوبات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها باید در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان برسد.

اگر نمایندگان این مصوبه را تصویب کنند و مورد تایید شورای نگهبان برسد، نمایندگانی چون کاظم دلخوش و جبار کوچکی نژاد نمی‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند. همچنین نمایندگان سابق چون حسن خسته بند، ناصر عاشوری و ایرج ندیمی هم در این طرح قرار خواهند گرفت. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان