جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
رئیس سازمان خصوصی سازی مدیران استقلال را به گوشه رینگ برد؛

پول ها را گرفتید و پرداخت نکردید!+فیلم

۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۰:۰۶ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | تمام آنچه که در برنامه فوتبال برتر گذشت چیزی جز بهت و حیرت برای بینندگان تلویزیونی باقی نگذاشت. شب قبل حسین قربان‌زاده، سردبیر سابق روزنانه همشهری و رییس سازمان خصوصی‌سازی در هیبت یک حسابرس خبره در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و با علنی‌کردن چند سند مالی، معادلات باشگاه استقلال را به صورت کامل تغییر داد.

ورزش سه: 

*در ابتدا برنامه با حضور پرویز مظلومی و علی فتح‌الله‌زاده آغاز شد و مظلومی خیلی زود سوار بر میدان، طعنه‌هایی را متوجه رییس سازمان خصوصی‌سازی کرد که او بیش از اندازه در تلویزیون جولان می‌دهد و مگر کاری در سازمان خصوصی‌سازی ندارد. علی فتح‌الله‌زاده نیز که در ۴۸ ساعت گذشته سعی داشت با انتشار خبر استعفا موضوع حذف استقلال از آسیا را به حاشیه بکشاند، در شرایطی صحبت‌هایش را آغاز کرد که از تُن آرام صدایش قصد دارد با حالتی جدید، چهره‌ای اقناع‌کننده برای هواداران این باشگاه به نمایش بگذارد.

*بعد از صحبت‌های اولیه فتح‌الله‌زاده و مظلومی و توضیح مدیرعامل استقلال در مورد برداشت پنج میلیارد تومان از صندوق باشگاه به دلیل مطالبات قبلی، قربان‌زاده در یک وقفه کوتاه روی صندلی چهارم استودیو کنار محمدحسین میثاقی نشست و از همان ابتدا با تسلط کامل، کاری با مدیرعامل استقلال کرد که احتمالا او چاره‌ای جز کنار رفتن از سمت خود ندارد. قربان‌زاده در این گفتگو جزئیات متفاوت و مکرری از تخلفات، مغایرت‌ها، نابلدی‌ها و مسائل عجیب رخ‌داده در بخش مالی باشگاه استقلال را در صحبت‌هایش منعکس کرد و با اطمینان کامل مدیرعامل استقلال را به چیزی متهم کرد که هیچ‌کس پیش از این جراتش را نداشت.

*فتح‌الله‌زاده پس از موج اول حملات قربان‌زاده او را تهدید به شکایت کرد و با حالتی برآشفته تاکید کرد او کاره‌ای نیست و ابتدا باید صحبت‌هایش را در دادگاه ثابت کند و اگر قاضی اتهاماتش را تایید کرد او حق به زبان‌آوردنش را دارد اما با گذشت زمان قربان‌زاده با تاکید بر اینکه صد درصد از ریز جزییات این‌ماجرا مطلع است، فتح‌الله‌زاده را به گوشه رینگ برد تا مدیرعامل استقلال دوباره با تغییر لحن، مدام از لفظ دکتر برای قربان‌زاده استفاده کند و به همراه پرویز مظلومی حتی از در دلجویی و نوعی مودت با وی دربیایند اما هربار که رشته کلام به دست قربان‌زاده می‌افتاد، او تاکید می‌کرد که فتح‌الله‌زاده باید همین فردا پنج میلیارد را به باشگاه استقلال برگرداند.

*امشب، شب تلخی برای فتح‌الله‌زاده بود که تازه استعفای خود را پس گرفته و به عنوان مدیرعامل در برنامه محمدحسین میثاقی حاضر می‌شد. کاری که شاید نباید انجام می‌داد چرا که در همه مباحث مغلوب توانایی و تسلط فردی شد که علاوه بر آگاهی کامل از شرایط، در مناظره هم فوق‌العاده عمل کرد و کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی به دست طرف مقابل نداد و کاری کرد که مدیرعامل یکی از باشگاه های بزرگ فوتبال ایران اصطلاحا به "تته پته" بیفتد. بخصوص در جایی که بحث صرافی و پول‌های واریزی به حساب باشگاه سانتاکلارا و پول دریافتی از امیرحسین حسین‌زاده مطرح بود و تبدیل به یک مچ‌گیری فاجعه‌آمیز علیه مدیریت استقلال شد.

*همچنین قربان‌زاده در مباحث مربوط به نحوه اداره شرکت‌ها و همین‌طور موضوع سازمان بورس در پاسخ به فتح‌الله‌زاده و مظلومی صحبت‌هایی را مطرح کرد تا عدم آشنایی آنها با مفاهیم مربوط به تجارت بیشتر به چشم بیاید. او همچنین در لابه‌لای حرف‌هایش تاکید کرد که این‌حرف‌ها را به این خاطر می‌زند که از این به بعد تاثیر این افشاگری را در نحوه اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ببیند.جایی که به مدیریت مالی ولنگ‌وباز عادت کرده اما با بورسی‌شدن باید بابت تمام عملیات‌های مالی پاسخگو باشند و درواقع دوره خاکستری مالی این دو باشگاه به پایان رسیده است.این برنامه  محتوایش به احتمال زیاد منجر به پایان کار فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال خواهد شد که شاید برایش بهتر بود روی استعفایش پافشاری می‌کرد و امرروز در جلسه هیات مدیره حضور نمی‌یافت تا امشب در برنامه فوتبال برتر این‌چنین مقابل چشم میلیون‌ها بیننده با اتهاماتی مواجه شود که پیش از این در فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است.

*حالا باید در انتظار آغاز روز کاری فردا و اخباری ماند که چه از سوی سازمان خصوصی‌سازی و جه از سوی وزارت ورزش به بیرون مخابره می‌شود. طبیعتا آنچه در برنامه امشب گذشته، کار فتح‌الله‌زاده را برای ادامه کار در استقلال بسیار دشوار خواهد کرد. اگرچه او با وجود اینکه بارها اعلام کرد اگر کسی می‌تواند و پول دارد، بیاید و مدیریت را از او بگیرد، باز هم به ادامه کار امیدوار به نظر می‌رسید. اگرچه تلاش‌های او و مظلومی برای بدست‌آوردن دل رییس سازمان خصوصی‌سازی با این جمله که فردا باید پنج میلیارد را به باشگاه استقلال پس بدهید، نقش‌برآب شد.

 

*وعده مهمی که در این برنامه داده شد این بود که فردا یا پایان دوران کاری قربان‌زاده در سازمان خصوصی‌سازی است یا فتح‌الله‌زاده صندلی مدیریتی باشگاه استقلال را ترک می‌کند. البته به نظر نمی‌رسد قربان‌زاده با آن اطمینان و جزییاتی که از ماجراهای مالی باشگاه استقلال می‌دانست، کسی باشد که قصد کنار کشیدن داشته باشد.

 
   

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان