پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | نوروز 1402 در حالی فرا رسیده که در مناطق مختلف جهان احتمال تشدید درگیری‌های نظامی بسیار بالاتر گرفته است. اوضاع مناطق اشغالی فلسطین در کرانه باختری،  روسیه و اوکراین و همچنین آذربایجان و ارمنستان تحولات جدیدی را تجربه می‌کند. 

به دنبال تصویب نهایی قانون «لغو تخلیه شهرک‌های شمال کرانه باختری» در کنست، آمریکا سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن را احضار کرد.

تصویب لغو تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری

کنست اسرائیل قانون «لغو تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری» را با هدف زمینه‌سازی برای مشروعیت‌بخشی به شهرک حومش و احداث مدرسه‌ای دینی در آن به طور نهایی به تصویب رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ۳۱ عضو کنست به این قانون رای مثبت و ۱۸ نفر هم رای منفی دادند.

پیش‌نویس قانون مذکور قبلا هفت مرتبه متوالی در هفت دولت مختلف به رای گذاشته شده اما تصویب نشده بود.

به موجب این قانون، اسرائیلی‌ها پس از ۱۸ سال ممنوعیت، می‌توانند به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری بازگردند.

همچنین گروه مقاومت عرین الاسود فلسطین اعلام کرده است که تصمیم گرفته برای حمایت از اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا خواهند زد، سطح رویارویی با دشمن صهیونیستی را بالا ببرد.

احتمال حمله جدید جمهوری آذربایجان به ارمنستان در منطقه مرزی ایران
همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر این که ارتش جمهوری آذربایجان قصد تحرکاتی را در منطقه دارد، "علی علیزاده" سفیر آذربایجان در ایران در توئیتی نوشت: وقت عمل است.
 
 وی با انتشار فیلمی با ادعای قاچاق سلاح به منطقه "خانکندی" که ارمنستان آن را استپاناکرت می داند، نوشته است: واقعیت دیگر مربوط به قاچاق غیرقانونی مهمات نظامی توسط جدایی طلبان ارمنی به خانکندی است.

انگلیس: مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می فرستیم / پوتین: پاسخ می دهیم

 در پی آن که اعلام شد انگلیس مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می فرستد، رئییس جمهور روسیه هشدار داد که در این صورت پاسخی متناسب خواهد داد.

به گزارش شفقنا از الجزیره، آنابل گلدی وزیر دفاع انگلیس، اعلام کرد که تانک های چلنچر 2 را به اوکراین تحویل خواهد داد و با توجه به آن که مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده از قدرت نفوذ و تخریب بالایی برخوردار است، همراه با این تانک ها، مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده نیز خواهد فرستاد.

رئیس جمهور روسیه و وزیر دفاع این کشور هر دو در قبال این اظهارات واکنش نشان دادند.

پوتین روز سه شنبه و پس از دیدار با رئیس جمهور چین، این اقدام را محکوم کرد و اظهار کرد اگر این همه از سوی غرب اتفاق بیفتد، روسیه پاسخ متناسب خواهد داد و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هشدار داد که رفتار غرب در ارسال مهمات حاوی اورانیوم، گام به گام زمینه های برخورد هسته ای را افزون می سازد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان