جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
سازمان برنامه وآموزش و پرورش همدیگر را مقصر اعلام کردند؛

سال تمام شد و حقوق فرهنگیان کامل پرداخت نشد!

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۶:۲۰ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود اما تعداد زیادی از فرهنگیان اعلام کرده اند که در آخرین لحظات سال 1401 حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است به طوریکه در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند . درنهایت قرار شده پرداخت حقوق در آخرین روز اسفند به صورت علی الحساب انجام شود.

 پرداخت پول به صورت علی الحساب

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان، گفت: با توصیه های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی معلمان طی روزهای آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: توقع و انتظار این بود که سازمان های پشتیبان و تأمین کننده منابع در اجرای این قانون همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می داشتند؛ لیکن باتوجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور ، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می شود.

توضیحات سازمان برنامه و بودجه 

علی احمدی؛ معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را بارگذاری  نکرده است البته پول در خزانه وجود دارد اما برای مبالغ بالاتر طبق قانون نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق اسفند ماه پرداخت می‌شود، گفت: مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال 1401 درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند!

احمدی درباره پرداخت معوقات رتبه بندی بیان کرد: اگر مشکل قانونی حل شود می‌توانند معوقات رتبه‌بندی را پرداخت کنند.

وی متذکر شد: حقوق معلمان عزیز امروز 29 اسفند از طریق خزانه‌داری کل در حال پرداخت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه عزل شود

یک نماینده مجلس  از عدم پرداخت حقوق فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: عدم پرداخت این قشر تا 29 اسفند بهت آور و شوکه کننده است و رییس جمهور باید به این موضوع ورود کند.


عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی با تاکید بر اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه باید به خاطر عدم واریز حقوق فرهنگیان عزل شود، افزود: به طور حتم با افراد خاطی باید برخورد جدی شود زیرا چنین حرکت و اقدامی باور پذیر نیست، نبوده و نخواهد بود؛ مجلس مصوبات این کار را به زودی به نهادهای نظارتی معرفی و پاسخگو خواهد کرد.

درخواست استعفای وزیر آموزش و پرورش

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پرداخت حقوق فرهنگیان تا امروز ۲۹ اسفند که آخرین روز سال ۱۴۰۱ است، گفت: با توجه به اینکه به آخرین روز سال رسیدیم و سال دارد تمام می‌شود، هنوز حقوق فرهنگیان پرداخت نشده است و دولت وعده داده بود که در بحث رتبه‌بندی هم معوقات و هم رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ معلمان را پرداخت کند اما متاسفانه علیرغم اینکه همه دستگاه‌ها تا الان پرداختی به کارکنان خود داشتند، هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: این یعنی هم رتبه‌بندی را به کام فرهنگیان تلخ کردند، این نوع رفتار و عملکرد دولت، واقعا فرهنگیان را عصبی کرده است. متاسفانه دولت برخلاف شعاری که می‌دهد و حرفی که مطرح می‌کند، عمل کرده و در عمل یک مسیر متضاد با آن حرف و وعده را در پیش می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش امروز باید به هیات دولت برود و یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

alivarasteh 2 فروردین 1402 ساعت 02:01

سلام اخه خجالت نمیکشن اینا که با معلم جماعت اینگونه تا میکنند

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان