پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | قرارداد فی مابین شهرداری رشت و آب منطقه ای گیلان مبنی بر ده سال انتفاع شهرداری رشت از پهنه های چهارگانه تالاب عینک با اهداف شهروند محوری به امضای مدیران آب منطقه ای و مدیریت شهری شهرداری رشت رسید.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،  در جلسه ای که با حضور سرپرست شهرداری رشت ،ریاست و اعضای شورای اسلامی ، شهردار منتخب رشت و مدیران آب منطقه ای گیلان برگزار شد، قراردادی در موضوع واگذاری تالاب عینک به شهرداری به انجام رسید.

سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: اختلافی که ببش از ۴۰ سال در موضوع تالاب عینک میان سازمانهای آب منطقه ای، منابع طبیعی گیلان و شهرداری رشت لاینحل مانده بود طی این تفاهم نامه تعیین تکلیف شد.
وی ضمن تقدیر مسئولان ادارات کل دادگستری، منابع طبیعی و آب منطقه ای گیلان و همراهی شورای اسلامی شهر در کارگشایی این موضوع بیان کرد: وجود تالاب عینک که بزرگترین تالاب شهری کشور است، در حکم یک موهبت برای شهر ماست که تاکنون به دلیل همین اختلافات موفق به بهره وری به نفع شهر و شهروندان از آن نشده بودیم.
یزدانی با خاطرنشان ساختن این مطلب که چنین تالابی با ظرفیت های عالی نباید مغفول از ساماندهی بماند تا کم کم با تصرفات و عدم لایروبی از پهنه آن کاسته شده و اکوسیستم حیاتی آن نیز به مخاطره بیفتد گفت: استفاده صحیح از این مکان گردشگری میتواند منجر به توسعه اقتصادی شده و قطبی تفریحی برای شهروندان نیز باشد. وی گفت: تلاش شهرداری پس از حل مشکلات حقوقی این تالاب بر این موضوع معطوف خواهد شد.
یزدانی اضافه کرد: شهرداری طی تعامل با شورای حفظ بیت المال و توافق با سازمان منابع طبیعی استان در پی اخذ سند مالکیت آب بندان عینک برای شهرداری، جهت توسعه شهری رشت است.
وی اظهار داشت: امیدواریم با عقد این تفاهم نامه در آستانه سال جدید و مناقصه ای که انجام گرفته ، فرآیند اخذ پیمانکار و در ادامه فراخوان جذب سرمایه گذاران نیز بدون وقفه اجرایی شود.


محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه ما بین آب منطقه ای و شهرداری رشت پیرامون تالاب عینک رشت با اشاره به اینکه تالاب عینک رشت یکی از جاذبه های گردشگری مغفول مانده است اظهار کرد: شهر رشت از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه و فقدان هماهنگی بین مدیران از این نعمت های خدادادی تا کنون به درستی استفاده نشده، امیدواریم با تفاهمات و هماهنگی‌های ایجاد شده با چنین اقداماتی بتوانیم انتفاع شهروندان شریف رشت را از این مواهب الهی فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه وضعیت فعلی تالاب عینک رشت موجب نارضایتی ساکنین منطقه و شهروندان است افزود: شهرداری رشت در تلاش است تا با استفاده از این ظرفیتها، ماندگاری گردشگران را در شهر رشت بیشتر و فضای مفرحی برای شهروندان عزیز ایجاد کند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه ایجاد درآمد پایدار یکی دیگر از اهداف مهم شهرداری است تصریح کرد: امروز طی مراسمی کاشت نهال در محل دفنگاه زباله با حضور استاندار گیلان و دیگر مسوولین استانی و شهری انجام شد و شورای ششم و شهرداری رشت عزم خود را به منظور بازگشت مجدد سراوان به طبیعت به کار گرفته است .

کارگرنیا با تاکید به اینکه کاشت نهال در محدوده سراوان باید بسیار جلوتر از این زمان انجام می شد بیان کرد : متاسفانه به واسطه برخی از کم کاریها این اقدام به تاخیر افتاد و ما در تلاشیم تا با بهره مندی از تمامی ظرفیت ها ،مشکلات سراوان را برای همیشه برطرف کنیم و در این مسیر از تمامی دستگاه ها طلب یاری داریم.

وی به حمایت های دولت پیرامون رفع مشکل سراوان اشاره کرد و گفت : وضعیت ایجاد شده در سراوان نتیجه پیگیری های استاندار محترم نمایندگان و بویژه دولت محترم است.
جلب رضایت ساکنین منطقه سراوان برای ما در اولویت قرار دارد و امیدواریم این دغدغه بحق اهالی سراوان پس از سالها انتظار با همکاری همه مسیولین برطرف شود.

لازم به ذکر است، امتیاز انتفاع از تالاب عینک ماه گذشته با توافق میان دو دستگاه و رای دادگستری کل گیلان از آب منطقه ای به شهرداری رشت انتقال یافته بود.
وحید خرمی، مدیر کل آب منطقه ای گیلان، سرپرست شهرداری رشت، ریاست شورای اسلامی، عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، کریمی کرنق، رییس کمیسیون بهداشت،محیط زیست خدمات شهری، رضویان عضو شورای اسلامی و رحیم شوقی شهردار منتخب رشت از حاضران در این جلسه حضور داشتند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان