جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
استانداری گیلان و انتشار مطلبی پر از تملق و اغراق از عباسی؛

آیا مشکل زباله سراوان حل شده است؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۸:۰۸ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان |روابط عمومی استانداری گیلان، مطلبی رپرتاژی گذاشته من باب تجلیل از استاندار گیلان که در آن همه استانداران پیشین را هم مورد عنایت و نقد  قرار داده است. کلیت این مطلب همان سرتیترش است « شاهکاری که فراموش نمی شود»! به واقع انتشار چنین مطالبی یک شاهکار بزرگ محسوب می‌شود که در هیج کجا سابقه نداشته است. فحوای مطلبش این است که وعده استاندار عملی شده و از پایان سال دیگر زباله ای به سراوان ریخته نمی‌شود! 

 مساله اینجاست که تنها در بخش کوچکی از مطلب اعلام شده که زباله ها قرار است در منطقه ای بی آب و علف در جنوب استان منتقل شود. خب این که اسمش «شاهکار» نیست. اگر واقعا تنها چنین کاری بود، همان ابتدای سال هم انجام شدنی بود. بهسازی پسماند سراوان که به قول متولیانش 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. از «کارخانه زباله سوز» هم که خبری نیست. وعده داده شده که کارخانه کودآلی در دو شیفت هزار تن کار می‌کند تا زباله ریجکتی رشت کاهش پیدا کند. این را هم که دستورش را سرپرست شهرداری داده است و بدون آن‌ها امکان پذیر نیست. پس دقیقا کجای این کار شاهکار فراموش نشدنی استاندار است؟

در مطلب استانداری، عکس استاندار را کنار فرمانده سپاه، رئیس کل دادگستری و  دادستان مرکز استان گذاشته اند که شاهکار عباسی را مشاهده کنند . آن چنان مطلب آگراندیسمان شده و اغراق در آن زیاد است که گاهی انتظار داریم که استاندار همین حالا دستور دهد که مطلب را به زیر بکشند. در جایی از رسانه‌ها و صاحبان تریبون می‌خواهد از «اقدام ها و عملکردهای مدیران استانی و در صدر آنها تلاشهای استاندار گیلان» یاد کند، جایی دیگر از «تحرکات قابل تحسین استاندار گیلان» می‌گوید که «آستین همت» را بالا زد. یک جای دیگر می‌نویسد «  مردم و رسانه ها فراموش نمی کنند که دکتر عباسی علاوه بر بازدید خود و معاونان استاندار از این منطقه و تشکیل نشست های مکرر - یک جلسه کارگروه محیط زیست را در محوطه دفنگاه زباله سراوان برگزار کرد.» چه کار بزرگی و فراموش نشدنی! واقعا در تاکسی و دانشگاه همه از آن صحبت می‌کنند!؟

ما قبلا جایی نسبت به یادداشت کپی استاندار گیلان انتقاداتی وارد کرده بودیم که مشخص بود که کار خودش نیست . ولی امیدواریم این مطلب را خود استاندار نوشته باشد و نه « اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان»! اداره استانداری نباید به محلی برای تعریف و تمجید از استاندار تبدیل شود. کارمند استانداری که کارمند استاندار نیست. آیا شما به مردم گیلان پاسخگو نیستید؟ اگر کارخانه کود آلی نتوانست ظرفیتش را بیشتر کند. بهسازی پسماند سراوان تکمیل نشد. تکلیف چیست؟ آیا با مطلب درمانی می‌توان مشکلات مدیریتی استان را حل کرد؟ 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان