پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
استارلینک:

همه دنیا زیر چتر ماست

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۸:۰۵ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |استارلینک ماه گذشته درحال آزمایش سرویس اینترنت ماهواره‌ای جدیدی بود که به کاربران اجازه می‌دهد از تقریباً هر نقطه دنیا به این شبکه وصل شوند. حالا این سرویس تحت عنوان Starlink Roam و به عنوان جایگزین Starlink for RVs شروع به کار کرده و علاقه‌مندان در سراسر جهان می‌توانند آن را با هزینه 200 دلار در ماه امتحان کنند.

ماه گذشته، برخی از کاربران استارلینک دعوتنامه‌ای را برای آزمایش سرویس رومینگ جهانی دریافت کردند که با وجود آن می‌توان «تقریباً از هر نقطه جهان» به اینترنت ماهواره‌ای متصل شد. اکنون این سرویس به‌طور رسمی در قالب Starlink Roam که جایگزین Starlink RV محسوب می‌شود، در دسترس قرار گرفته است.

هزینه سرویس جدید استارلینک

اسپیس ایکس این سرویس را به عنوان ارائه «اینترنت نامحدود با سرعت بالا و تأخیر کم براساس نیاز در سراسر جهان» توصیف کرده است. علاقه‌مندان برای ثبت نام در سرویس Starlink Roam باید ابتدا یک بار هزینه 599 دلاری سخت‌افزار قابل حمل آن را پرداخت کنند. این شرکت همچنین سخت‌افزاری را با قیمت 2500 دلار عرضه می‌کند که برای صاحبان RV محبوب خواهد بود.

علاوه بر این هزینه سخت‌افزار که یک بار پرداخت می‌شود، مشتریان باید بین دو طرح منطقه‌ای با هزینه 150 دلار در ماه یا جهانی با هزینه 200 دلار در ماه یکی را انتخاب کنند.

اتصال به اینترنت ماهواره‌ای از تمام نقاط جهان حتی قطب جنوب

اسپیس ایکس زمانی که برای اولین بار از این سرویس رونمایی کرد، توضیح داد که این فناوری هنوز جدید است و مشتریان باید انتظار «دوره‌های کوتاهی از اتصال ضعیف یا قطع اتصال را داشته باشند» تا زمانی که توسعه آن به‌طور کامل انجام شود:

«رومینگ جهانی از پیوندهای بین ماهواره‌ای استارلینک (معروف به لیزرهای فضایی) برای ارائه اتصال به سراسر جهان استفاده می‌کند. از آنجایی که این یک فناوری جدید است، می‌توانید انتظار سرویس معمولی استارلینک با سرعت بالا و تأخیر کم را داشته باشید که با دوره‌های کوتاهی از اتصال ضعیف یا قطعی همراه باشد. با این حال، این موضوع در طول زمان به‌طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.»

اسپیس ایکس در حالی سرویس Starlink Roam را راه‌اندازی کرده که آمازون نیز اخیراً از دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای پروژه کویپر خود رونمایی کرده بود. آمازون انتظار دارد اولین مجموعه از ماهواره‌های خود را در نیمه اول 2024 پرتاب کند.

منبع:دیده بان ایران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان