جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان |رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار، چهارشنبه سوری در مجموع در استان ۱۳۰ مصدوم بر جاگذاشت.

دکتر جمشید محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ۹۲ مرد و ۳۸ نفر زن هستند، افزود: ۵۸ نفر دچار تروما، ۵۴ نفر سوختگی و ۱۸ نفر دچار بریدگی و پارگی عضو شدند.

وی افزود: از مجموع مصدومان ۶۴ نفر در بیمارستان های رشت و بقیه در سایر بیمارستان‌های استان از جمله پیروز لاهیجان، شهید بهشتی آستارا، بیمارستان بندرانزلی، امام حسن مجتبی (ع) فومن، غدیر سیاهکل و بیمارستان سلامت رستم آباد بستری شدند و ۲ نفر در محل توسط اورژانس درمان شدند.

محمدی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ پایگاه اورژانس، اورژانس موتوری و اتوبوس‌آمبولانس برای خدمات رسانی در حوادث احتمالی در استان گیلان آماده باش بودند و از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره‌مند شدند.

آیین چهارشنبه سوری امسال افراد بیشتری را نسبت به سال گذشته راهی بیمارستان کرد، پارسال در این استان ۶۹ مصدوم ۴۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن طی این شب در حوادث دچار آسیب و صدمه شدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان