جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد:

کاشت بیش از 12 هزار درخت در استان گیلان در 20 دقیقه | کشف حدود 2 هزار فقره قاچاق چوب در استان

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۸:۱۵ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |  سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در راستای طرح کاشت درخت، در عرض ۲۰ دقیقه بیش از ۱۲ هزار درخت در استان گیلان کاشته شده است.

 سرخوش کرم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اشاره به اهمیت منابع طبیعی در بخش‌های مختلف، افزود:  وقتی سخن از منابع طبیعی است در ذهن‌ها جنگل و مراتع تداعی می‌شود در حالی که از دریا تا قله کوه جزء منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود. از همین جهت منابع طبیعی و جنگل‌ها در بخش اشتغال، اقتصاد و معیشت اهمیت ویژه دارد. وی افزود: : در آیات و روایات بسیار در مورد حفظ منابع طبیعی تاکید شد  و در قرآن کریم بالغ بر 800  آیه در مورد انفال و منابع طبیعی ذکر شده است.

کرم زاده با بیان اینکه تنفس مهمتر از معیشت و رفاه اجتماعی است، اضافه کرد: اکسیژن در حیات بشری بسیار اهمیت دارد تا جایی که اگر اکسیژن نباشد حیات انسان به ۳ دقیقه بیشتر طول نمی‌انجامد. و  هر هکتار جنگل، بیش از 2.5 میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند.

وی با اشاره به جنگل‌های هیرکانی در گیلان گفت:  گیلان دارای جنگل‌های هیرکانی است که بیش از 60 میلیون سال قدمت دارد و این ظرفیت در هیچ کشوری وجود ندارد و باید حفاظت بسیاری از آن صورت گیرد.

سرپرست منابع طبیعی گیلان به آمار درختکاری در استان گیلان اشاره کرد و افزود:  در سال جاری بیش از 2 میلیون و 515 هزار اصله درخت در گیلان غرس شد که نشان می‌دهد  گیلان در عرصه منابع طبیعی پیش گام است،

کرم زاده  با اشاره به ثبت رکورد کاشت 100 هزار اصله درخت در عرض 20 دقیقه در سراسر کشور خاطرنشان کرد:  گیلان در راستای این طرح، در عرض 20 دقیقه بیش از 12 هزار درخت کاشته شده است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه تولید نهال در سال آینده چند برابر افزایش می‌یابد، اضافه کرد: تولید 700 هزار اصله نهال در سال گذشته به ۳ میلیون اصله نهال در سال جدید توسط  تبدیل شده است.

کرم زاده با بیان اینکه در سال گذشته ی1467 فقره قاچاق چوب کشف شده، افزود: در یازده ماه امسال 1988 فقره کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان