پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | یک نماینده مجلس در رابطه با دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون نفر دانش آموز از تحصیل باز مانده‌اند.

نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی از طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس خبر داد.

ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار جماران گفت: پس از انجام بررسی‌های فراوان امروز تصمیم گرفتم که طرح‌ها استیضاح آقای یوسف نوری را در سامانه نمایندگان مجلس بارگذاری کنم.

وی درباره دلایل خود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون نفر دانش آموز از تحصیل باز مانده‌اند که این مسئله مغایر اصل ۳۰ قانون اساسی و همچنین بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی برای رفع و ریشه‌کنی بیسوادی در کشور است.

این نماینده مجلس افزود: مسئله بعدی این است که وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و مهمترین نهادهای فرهنگی، آموزشی و پرورشی در کشور است اما معاونت منابع نیروی انسانی این وزارت‌خانه تا کنون برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز متعهد، متخصص و کارآمد به خصوص از طریق دانشگاه فرهنگیان بسیار ناکارآمد عمل کرده است.

اعظمی بی توجهی به تعیین و تکلیف و استخدام معلمان خرید خدمت، قرارداد کار معین، نهضتی و غیره را از دیگر دلایل خود برای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: بی عدالتی، بی نظمی و کندی روند اجرای طرح رتبه بندی معلمان موجب سردرگمی، ایجاد نارضایتی‌های بسیار و اعتراض فرهنگیان عزیز شده است. از سوی دیگر عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین عدم تحقق و به روز رسانی طرح تحول بنیادین کشور در حوزه آموزش و پرورش که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد روی زمین مانده است. نکته دیگر اینکه ضعف شدید وزارت آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیک مشهود، و بی توجهی وزارتخانه به تامین معیشت و حفظ شأن و منزلت فرهنگیان و ایجاد نارضایتی در بازنشستگان عزیز از دلایلی من برای طراحی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی به اهمیت و مقوله پرورش در کنار آموزش از دیگر موضوعاتی است که ناهنجاری‌های آن کاملاً در جامعه مشهود است، اظهار کرد: وقتی رفتار دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستانی به مقوله حجاب را مشاهده می‌کنیم یا اینکه می‌بینیم که دانش آموز در پارک اقدام به قمه‌کشی می‌کند نشان دهنده آن است موضوع پرورش فراموش شده و آموزش و پرورش در حوزه پرورش دانش آموزان بسیار ضعیف و منفعل عمل کرده است. همچنین انتصاب مدیران خارج از وزارت آموزش و پرورش یا افراد ناکارآمد و ضعیف در بدنه وزارت آموزش و پرورش نیز امروز مسئله‌ساز شده و بزرگترین ضربه را به بخش آموزشی و پرورشی کشور وارد کرده است که مورد اعتراض اکثریت نمایندگانمجلس قرار گرفته است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: بی‌برنامگی و بی‌توجهی به ارتقای کمی و کیفی مدارس به ویژه مدارس روستایی و عشایری در کشور از دیگر محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است؛ همچنان مدارس دو شیفت، سه شیفت، کانکسی، چادری و زیر درختی و مدارسی که از آب مناسب و دیوار کشی مورد نیاز برخوردار نیستند و حتی در خیلی از موارد سرویس بهداشتی ندارند در کشور به وفور یافت می‌شود.

اعظمی در پایان گفت: پیش‌بینی من این است که قریب به ۴۰ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به ثبت برسد و تا حصول رفع مشکلات و معضلات وزارتخانه مذکور از پای نخواهم نشست.

منبع:جماران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان