پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | روزنامه همشهری مدعی شد: وقتی جوانان برای تحصیل علم به خارج از کشور می‌روند، نمی‌توان آن را نکته‌ای منفی برشمرد. برخی، از این رفتار با عنوان مهاجرت نخبگان و فرار مغزها یادمی‌کنند، درحالی‌که ماهی بزرگ، دریای بزرگ می‌خواهد.

روزنامه همشهری استفاده «فرار مغزها» برای مهاجرت نخبگان را نادرست دانسته و اذعان کرده در علوم مختلف از آمریکا و اروپا عقب‌تر هستیم.

به گزارش همشهری، نخبه تعریف خاص خود را دارد و به هر کسی نمی‌توان عنوان «نخبه» را اطلاق کرد. وقتی براساس این تعاریف، نخبه‌ها تعیین شدند، ما باید برای هدایت آنها تلاش کنیم. هدایت نخبه به این معنی نیست که او را در کشور نگه داریم، چراکه دنیای علم، دنیای وسیعی است و مراتب و وجوه متنوع و متعددی دارد. همچنین وقتی جوانان برای تحصیل علم به خارج از کشور می‌روند، نمی‌توان آن را نکته‌ای منفی برشمرد. برخی، از این رفتار با عنوان مهاجرت نخبگان و فرار مغزها یادمی‌کنند، درحالی‌که ماهی بزرگ، دریای بزرگ می‌خواهد.

این روزنامه در ادامه اذعان کرده است: گرچه رشد و شتاب علمی کشور ما سریع است، اما واقعیت این است که هنوز از اروپا و آمریکا عقب‌تر هستیم و لازم است که علوم جدید را بیاموزیم. با این اوصاف، همگی به میهن‌مان دِین داریم و اگر برای تحصیل و علم آموزی از کشور خارج شده‌ایم، باید برگردیم. این خاک مسقط‌الرأس ماست و از روزی که بر این خاک سر نهادیم، این وطن بر گردن ما حق دارد. حاکمیت هم هزینه کرده و آموزش رایگان را در مدارس دولتی برای ما فراهم کرده است تا امروز پزشک و مهندس و متخصص شویم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان